مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

متخصص بیماری‌های تب‌دار و گرمسیری و فوکال پوینت آنفولانزا گفت: مصرف الکل به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کویید ۱۹ ممکن است منجر به مرگ افراد شود.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا شریفی گفت: مصرف الکل‌ها به‌منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کویید ۱۹، یک روش و باور غلط برای مقابله با این بیماری است.

وی افزود: بعضی از افراد با اتکا بر همین باور بی‌پایه و اساس و مصرف الکل‌های اتانول و متانول که هر دو سمی هستند، زمینه نابینایی و حتی مرگ خود را فراهم می‌کنند.

شریفی به بی‌توجهی برخی افراد به توصیه‌های بهداشتی مربوط به کرونا اشاره کرد و گفت: قطعا رمز اصلی مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس، درخانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است.

این متخصص بیماری‌های تب‌دار و گرمسیری این ایام را فرصت مناسبی برای کنار خانواده بودن دانست و اظهار کرد: در این مدت همچنین افراد با مصرف نوشیدنی‌های گرم، سبزیجات، میوه‌ها و مصرف نکردن غذاهای زیاد شیرین و چرب، به تقویت سیستم ایمنی خود کمک کنند.

وی تصریح کرد: افراد مسن، بیماران سرطانی، افراد تحت درمان با شیمی درمانی و کورتیکوتراپی، افراد پیوندعضوی و بیماران قلبی وعروقی مزمن از جمله افراد آسیب‌پذیر مقابل ویروس کرونا هستند و خود این بیماران و اطرافیان آن‌ها باید مراقبت لازم را داشته باشند.

شریفی بیان کرد: افراد با علائم خفیف مانند سرماخوردگی با نزدیکترین مرکز بهداشت محل زندگی خود تماس بگیرند و از این طریق راهنمایی‌های لازم را از پرسنل بهداشتی دریافت نمایند.

متخصص بیماری‌های تب‌دار و گرمسیری و فوکال پوینت آنفولانزا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان اظهار کرد: استفاده از مواد شوینده استاندارد، ایجاد تهویه مناسب، باز گذاشتن درب هنگام ضدعفونی سرویس بهداشتی و اتاق خود و نیز استفاده از مقدار مناسب ضدعفونی‌کننده برای شستشو از ایجاد آلرژی و مسمومیت در افراد جلوگیری می‌کند.

کد خبر 495829
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha