پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

متخصص عفونی و عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: تجویز داروهای کورتن و پردنیزولون برای درمان عفونت‌های حاد ویروسی از جمله کرونا نه تنها اثری ندارد، بلکه سبب تکثیر ویروس می‌شود و ممنوع است.

دكتر مسعود مرداني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی متخصص عفونی و عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: از کورتن در درمان عفونت‌های ویروسی نباید استفاده کرد و از مردم می‌خواهم از مصرف کورتن و دگزامتازون در دوره حاد بیماری کرونا خودداری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: به مطالب شبکه‌های مجازی برای کنترل و درمان بیماری کرونا اعتماد نکنید و در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کنید.

  • داروی مناسب برای کاهش تب کرونا

این متخصص عفونی استامینوفن را بهترین دارو برای کاهش تب ناشی از کرونا اعلام کرد و گفت: مردم از استفاده بروفن و ژلوفن برای پایین آوردن تب در بیماران کرونایی خودداری کنند.

وی تب، لرز، سرفه خشک و تنگی نفس را از علائم بیماری کرونا دانست و افزود: لرز به تنهایی نمی‌تواند نشانه بیماری باشد.

مردانی ادامه داد: محققان ایرانی در حال ساخت داروی کرونا در قالب طرح پژوهشی هستند و کارآزمایی بالینی آن شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال برای این بیماری درمان استانداردی در دنیا ارائه نشده است. همه کشورهای درگیر بیماری از جمله ایران از برخی داروهای ضد ویروس یا ضد التهاب استفاده می‌کنند.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت یادآور شد: محققان ایرانی با تمام توان در تلاش هستند با اتخاذ روش‌های علمی، خدمات مناسب را به بیماران ارائه دهند.

کد خبر 495543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باقر IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    خوب کمی هم به کمبود برخی از داروهای ضروری به پردازید قرص وراپامیل که یک داروی ایرانی است نایاب شده از کچا تهیه کنیم؟