مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: در اسفندماه سال ۹۸ با کاهش ۴۴ درصدی تعداد مسافر و کاهش ۲۱ درصدی تردد قطارها نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو بوده‌ایم.

راه‌آ‌هن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، رضا شرقی، مدیرکل راه آهن شرق در استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در اسفند ماه ۹۸ و روزهای منتهی به سال جدید در مدت مشابه با سال قبل از آن با کاهش ۴۴ درصدی تعداد مسافر و کاهش ۲۱ درصدی تردد قطارها رو به رو بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان‌کرد: امیدواریم بعد از کاهش شیوع کرونا و بهبود وضعیت جامعه از منظر سلامت و تشویق مردم به سفر در ماه‌های آتی این آسیب جبران شود.

شرقی ادامه‌داد: در وهله اول اماکن مسافری شامل سالن‌های انتظار، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به‌دلیل کاهش تقاضای سفر و حذف تعدادی قطارها به تناسب حجم مسافرین و به‌منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، کاهش هزینه و نظافت و ضدعفونی بهینه برای اطمینان از حفظ سلامت افراد محدودسازی شد.

وی گفت: در قدم بعدی پرسنل بخش عملیات که در مواجهه با مسافرین هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده دست مجهز شدند و همچنین برای ارتقا آگاهی از موضوع، به پرسنل درگیر توسط کارشناسان بهداشت با برگزاری کلاس آموزش ارائه شد.

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: با هماهنگی ارگان‌های ذیربط شامل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک برگزار و با تقسیم کار، کنترل و پایش سلامت مسافرین در ایستگاه راه‌آهن برنامه‌ریزی و مورد اقدام قرار گرفت که همچنان با اکیپ مستقر به همراه تجهیزات مورد نیز برای کلیه قطارها و کلیه مسافرین ورودی و خروجی در حال انجام است.

شرقی بیان‌کرد: همچنین پیام‌های آگاهی‌بخش، اطلاع‌رسان و هشدار دهنده بصورت بروشور، تراکت، بنر، استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم در سالن انتظار در حال انجام است.

وی ادامه‌داد: استقرار ایستگاه «از من بپرس» در سالن مسافری با حضور کارشناسان بهداشت به‌مدت یک هفته انجام و سپس به‌صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد است.

مدیرکل راه‌آهن شرق یادآورشد: کلیه قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدأ ایستگاه‌های اداره کل راه آهن شرق قبل از مسافر گیری بطور کامل مورد نظافت، شست‌وشو و ضدعفونی قرار می‌گیرند و همچنین دیزل‌های قطارهای باری در مبدأ و ایستگاه‌های با مبادله مأمورین نیز ضدعفونی می‌شوند.

کد خبر 495516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha