چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: پروازهای فرودگاه چابهار - کنارک از چهار پرواز قبلی به یک پرواز در روز کاهش پیدا کرد و به نوعی شاهد کاهش ۴۰۰ درصدی پروازها هستیم.

فرودگاه چابهار

به گزارش همشهری آنلاین رحمدل بامری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیرهای مکرر مسولان استانی و محلی چابهار و کنارک شاهد اقدام مثبت و موثر برای لغو یا محدودسازی پروازها به مقصد این شهرستان‌ها هستیم.

وی بیان کرد: هم‌اینک یک پرواز در هفته از چابهار به مشهد و چابهار به زاهدان و روزانه یک پرواز از چابهار به تهران انجام می‌شود و دیگر شاهد چندین پرواز در روز تا عادی شدن شرایط ویروس کرونا نخواهیم بود.

فرماندار چابهار بر حفظ آرامش و امنیت مردم، اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت کاهش التهاب و اهمیت نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت اجتماعی ویروس کرونا تاکید کرد.

وی افزود: در تمامی ورودی‌های زمینی چابهار با همت شبکه بهداشت و درمان ایستگاه‌های غربالگری فعال شده و در صورتی که هرگونه علائم سرماخوردگی شناسایی شود افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

بامری از اهالی شهرها و روستاهای مختلف سیستان وبلوچستان و کشور خواست که برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در تعطیلات نوروز امسال به چابهار سفر نکنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان برای تداوم گندزدایی سطوح شهر چابهار توسط نیروهای آتش نشانی شهرداری تاکید کرد و گفت: علاوه‌بر این، بازدیدهای مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت و اداره استاندارد از جایگاه‌های عرضه کننده فرآورده‌های سوختی انجام و رعایت نکات بهداشتی یادآوری شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: در این بازدیدها، استاندارد بودن میزان سوخت گیری با مبلغ دریافتی نازل سوخت گیری (کم فروشی احتمالی)، استفاده از دستکش توسط کارکنان و در اختیار قرار دادن دستکش برای رانندگان خودرو جهت سوختگیری، نحوه گندزدایی و استریل تجهیزات و جایگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین بازدیدهای مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان،غله و خدمات بازرگانی از واحدهای خبازی سطح شهر و آموزش به متصدیان این واحدها درخصوص نحوه گندزدایی سالن پخت و بهداشت فردی انجام شده است.

بامری با بیان اینکه به ۲ واحد خبازی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اخطاریه پلمب داده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بطور مستمر در شیفت صبح و عصر در سطح شهرستان از واحدهای تولید نان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: پیرو تصمیم گیری ستاد بحران مسدود شدن جاده ورودی چابهار با هدف سلامتی مردم انجام شده و درک متقابل مسافران را طلب می‌کند.

فرماندار چابهار افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی ستاد مقابله با این ویروس و پیشگیری از آن، رعایت حال شهروندان و حفظ سلامتی خود و ساکنان چابهار از مردم خواست می‌شود به این شهر سفر نکنند.

وی ادامه داد: مردم با جدی گرفتن هشدارها و رعایت موارد بهداشتی و با خارج نشدن از منزل گرفتار ویروس کرونا نشوند و در صورت رعایت نکات بهداشتی وخارج نشدن از خانه بزودی این ویروس را شکست خواهیم داد.

جایگاه‌داران چابهار از دادن سوخت به مسافران منع شدند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: مهلت خروج مسافران از چابهار تمام شده و از روز گذشته /سه‌شنبه/ تمامی جایگاه‌داران از سوختگیری خودروهای آنان منع شده‌اند.

وی اظهار داشت: مهلت خروج مسافران و گردشگران از چابهار تمام شده و در اطلاعیه‌ای به مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر کرده‌اند هشدار داده شده هر چه سریعتر از این محدوده خارج شوند.

بامری بیان کرد: به مهمانسراها، سوییت داران، مسافرخانه‌ها و نیز اشخاصی که منازل خود را اجاره می‌دهند این اخطار را می‌دهیم که در صورت مشاهده اجاره دادن به مسافران و گردشگران با آنان نیز طبق مقررات به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: در پی افزایش ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان و بیم از به خطر افتادن سلامت مردم چابهار به مسافران در اطلاعیه‌ای هشدار داده بودیم که از سفر به  این منطقه خودداری کنند.

فرماندار چابهار گفت: این اقدامات و هشدارها در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

وی اظهارداشت:افرادی هم که اقدام به نشان دادن راه‌های غیر رسمی برای عبور مسافران کرده بودند با کمک نیروهای نامحسوس شناسایی شدند و در اسرع وقت از طریق مراجع قضایی با آنان برخورد خواهد شد.

بامری تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان چابهار با تمام وجود برای مقابله با ویروس کرونا در تلاش هستند اما در صورت وقوع موارد حاد بخش پشتیبانی، تدارک خیران و سازمان‌های مردم نهاد به میدان بیایند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی چابهار برای کنترل و مهار کرونا پای کار هستند و با کانال‌هایی که به شایعات در بحث ویروس کرونا دامن می‌زنند با دستور قضایی برخورد می‌شود.

فرماندار چابهار اظهار داشت: از امروز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورودی چابهار از طرف پلیس راه نیز با استقرار پلیس و نیروی انتظامی محدودیت تردد اعمال و فقط خودروهای پلاک چابهار و افراد ساکن در این شهرستان و یا کسانی‌که بیمه خودروی آنها در این شهر صادر شده حق ورود دارند.

وی بیان کرد: پیش از این گیت ورودی منطقه آزاد چابهار از طرف کنارک و نیکشهر نیز با استقرار نیروهای دریابانی بسته بوده و همچنان تردد ممنوع است تا این شهرستان کمتر به ویروس کرونا دچار شود.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۵۷ نفر افزایش یافته است.

کد خبر 495385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha