چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهرداری‌های این استان در سال گذشته از محل منابع دولتی یک هزار و ۷۱۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال کمک مالی دریافت کردند.

شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ملکی چهارشنبه ۶ فروردین بیان کرد: در سال گذشته بودجه مصوب شهرداری‌های استان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود و پارسال ۳۸ درصد از این میزان شامل یک هزار و ۷۱۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال از محل منابع دولتی تامین و در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این میزان کمک نسبت به ۹۴۳ میلیارد ریال سال ۱۳۹۷ از رشد ۸۱ درصد برخوردار است ضمن اینکه اعتبارات کمک شده به شهرداری‌ها در سال ۹۸ بر اساس جمعیت شهرها و در راستای تامین اعبتارات هزینه‌ای و عمرانی آنها صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: کمک‌های دولتی به ۳۲ شهرداری استان در سال ۱۳۹۸ شامل یک هزار و ۲۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۶۹۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات ملی است.

ملکی افزود: اعتبارات استانی از ۲ بخش ارزش مالیات بر افزوده به میزان ۹۰۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال و عوارض گاز به میزان ۱۱۳ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال تامین و به آنها پرداخت شده است.

وی محل تامین اعتبارات ملی کمک به شهرداری‌های استان را شامل تبصره ۲ ماده ۳۹، سهم قیر یارانه‌ای، جمع بند هـ تبصره ۱، پیگیری استاندار (ماده ۹۷)، ماده ۵۸ قانون الحاق ۲ اعلام کرد.

ملکی گفت: شهرداری سنندج با ۴۵۸ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال بیشترین میزان کمک‌ها را دریافت کرد و پس از آن شهرداری سقز با ۱۸۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال و شهرداری مریوان با ۱۶۸ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی دریافت این کمک‌ها قرار دارند.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

کد خبر 495308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha