کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، گفت: کرونا، بیشتر به افرادی آسیب می‌زند که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، استرس داشته و مدام در اضطراب هستند.

اضطراب

به گزارش همشهری آنلاین مهسا امامیه روز چهارشنبه بااعلام این مطلب افزود: اگر بخواهیم سیستم ایمنی را قوی‌تر کنیم، باید علت‌های زمینه‌ای ضعف را از بین ببریم که از جمله آن استرس و اضطراب است.

وی تصریح کرد:  باید مرتب با خود تکرار کنیم که بیماری کرونا مانند بیماری‌های دیگر اتفاق می‌افتد، بیماری‌هایی که چه بسا سخت‌تر بوده و استرس آن‌ها نیز بیشتر بوده است، اما این استرس را مدیریت کرده و بهبود پیدا کرده‌ایم.

به گفته ی کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ، ارتقای باورهای معنوی و خودگویی های مثبت به روند بهبود بیماری کمک شایانی می کند.

وی تاکید کرد که از زمان شیوع این ویروس آنقدر که افراد سالم استرس دارند، افراد بیمار استرس ندارند، پس بهترین راه پیشگیری، داشتن آرامش، روحیه و توجه به بهداشت فردی است.

امامیه افزود: باید نشانه‌ های استرس را در خود بشناسیم ، چون هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش نشان می‌دهیم و آگاهی به نشانه‌ های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است.

وی یادآورشد: تحریک‌پذیری، عصبانیت و ترس، خستگی، سردرد، عدم تمرکز، تپش قلب و مشکلات گوارشی، از علائم اضطراب است.

امامیه با تاکید بر رعایت توصیه های متخصصان و کارشناسان سلامت، بویژه در شست و شوی مرتب دست ها قبل از لمس صورت یا غذا خوردن، گفت: روش های ساده ای که بارها از آنها کمک گرفته اید، اکنون نیز می توانند در کنترل استرس  و نگرانی ها مفید واقع شوند.

 براساس آخرین آمارها، تاکنون ۷۲۴ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفته و از این تعداد نیز متاسفانه تاکنون ۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد بهبود یافتگان ویروس ناشی از کرونا در استان به ۴۸۴ نفر افزایش یافت.

کد خبر 495287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha