ناندرا مودی، نخست‌وزیر هند در یک سخنرانی تلویزیونی در سه‌شنبه شب ۵ فروردین دستور بزرگترین منع رفت‌وآمد عمومی در جهان را در این کشور ۱.۳ میلیارد نفری برای ۲۱ روز اعلام کرد.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس ناندرا مودی در این سخنرانی هشدار داد که هر کسی که از خانه بیرون برود خطر آوردن ویروس کرونا به خانه‌اش را باید به جان بخرد و قول داد ۲ میلیارد دلار برای تقویت نظام مراقبت بهداشتی تحت فشار قرار گرفته هند اختصاص دهد.

مودی گفت:‌ «برای نجات هند و نجات هر هندی، ممنوعیت کامل خروج از خانه‌هایتان به اجرا در خواهد آمد.» و افزود اگر کشور نتواند این ۲۱ روز را مدیریت کند، ممکن است ۲۱ سال عقب بماند.

این دستور در خانه ماندن در هند تقریبا یک پنجم جمعیت جهان را در شرایط منع رفت‌وآمد قرار می‌دهد.

مقامات بهداشتی هند تا به حال ۴۶۹ مورد فعال کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا و ۱۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده‌اند. گرچه مقامات هندی به طور مکرر تاکید کرده‌اند که هیچ شاهدی بر انتشار ویروس کرونا در سطح جوامع وجود ندارد، اما شمار نسبتا کمی از آزمایش برای این ویروس را انجام داه‌اند.

هند در روزهای اخیر به تدریج در حال گسترش دادن فرمان‌های ماندن در خانه در سطح کشور بوده، پروازهای بین‌المللی و داخلی را ممنوع  و خدمات مسافربری را در طول شبکه ریلی گسترده‌اش معلق کرده است.

فراهم‌آروندگان خدمات ضروری مانند کارکنان بیمارستان‌ها، پلیس و رسانه‌ها از این فرمان ماندن در خانه مستثنی شده‌اند و بسیاری از فروشگاه‌های خواروبار و داروخانه باز مانده‌اند.

مودی در سخنرانی سه‌شنبه‌اش دستور «منع کامل رفت‌وآمد» را صادر کرد و در مورد افرادی که مستثنا می‌شوند، صحبتی نکرد، اما گفت:‌ «همه اقدامات بوسیله دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی برای تضمین دسترسی به اقلام ضروری انجام شده است.»

کد خبر 495208

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha