دانشمندان فرانسوی می‌گویند کارآزمایی بالینی یک داروی قدیمی ضد مالاریا در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا عامل بیماری کووید-۱۹ امیدوارکننده است.

malaria  drug

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از وب‌سایت  The Scientist پژوهشگران فرانسوی نتایج یک بررسی کوچک بر روی بیماران کووید-۱۹ را در تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) در  The International Journal of Antimicrobial Agents منتشر کرده‌اند.

در این مقاله تجربه بالینی درمان عفونت ویروسی کرونا با ترکیبی از داروهای ضد مالاریای کلروکین و آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین شرح داده می شود.

 این تحقیقات روی ۴۲ بیمار بستری‌شده با تشخیص کووید-۱۹ بیمارستان بیماریهای عفونی دانشگاه مارسی انجام شد. ۲۶ بیمار (گروه تست) شکلی از داروی کلروکین به نام هیدروکسی کلروکین و ۱۶ نفر دیگر به عنوان گروه شاهد درمان‌های حمایتی معمول را دریافت کردند.

از ۲۰ بیماری در گروه تست که داروی ضد مالاریا دریافت کرده بودند و دوره درمان را به پایان رسانده بودند، شش نفر آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین را هم دریافت کردند.

همه این شش نفر  که هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین مصرف کرده بودند در روز پنجم پس از درمان عاری از ویروس کرونا شده بودند. از ۱۴ بیماری که فقط هیدروکسی کلروکین مصرف کرده بودند، در هفت نفر آزمایش کرونا منفی شد و دو نفر از گروه ۱۶ نفری شاهد هم عاری از عفونت شدند.

نویسندگان این مقاله می‌گویند نتایج این بررسی مقدماتی امیدوارکننده است.

آزمایش‌ کلروکین بر روی شمار کم بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در چین و استرالیا هم نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است و توانسته است دوره بیماری را کوتاه کند.

برای اینکه تاثیربخشی کلروکین در بیماری کووید-۱۹ ثابت شود، نیاز به کارآزمایی‌های بالینی بزرگتری وجود دارد.

کد خبر 494985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha