وزارت بهداشت ایتالیا یکشنبه شب سوم فروردین اعلام کرد تا به حال دست کم ۵۴۷۶ نفر در این کشور به علت بیماری کووید-۱۹، بیماری تنفسی ناشی از ویروس جدید کرونا درگذشته‌اند.

Italy coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی بر اساس بیانیه وزارت بهداشت ایتالیا شمار موارد کل بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۵۹۱۳۸ مورد رسیده است که ۷۰۲۴ نفرشان بهبود یافته‌اند.

دولت ایتالیا برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مقررات قرنطینه در این کشور را سخت‌تر کرده است و دستور تعطیلی همه کسب‌وکارهایی را که ملزومات یا خدمات اساسی را فراهم نمی‌آورند، را تا ۳ آوریل صادر کرده است.

ایتالیا از قبل رفت‌وآمد عمومی در این کشور را محدود و بسیاری از مراکز محل تجمع را تعطیل کرده بود.

در حالیکه شمار مرگ‌های نشای از کووید-۱۹ در اسپانیا همچنان در حال افزایش است، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد وضعیت اضطراری در این کشور را برای ۱۵ روز دیگر تمدید کند.

او گفت انتظار دارد پارلمان کشور تقاضای او را برای تمدید وضعیت اضطراری که یک هفته است برقرار شده، تصویب کند.

وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه ۳۹۴ مورد مرگ جدید به علت کووید-۱۹ را در طول ۲۴ ساعت اعلام کرد و به این ترتیب شمار کل تلفات در این کشور به ۱۷۲۰ مورد رسید.

در منطقه خلیج فارس، امارات متحده عربی یکشنبه همه پروازهای مسافری و ترانزیت به مقصد این کشور و از این کشور را  معلق کرد. خبرگزاری دولتی امارات اعلام کرد این تصمیم که از ۴۸ ساعت دیگر به اجرا در می‌آید و برای دو هفته طول خواهد کشید، در صورت لزوم مورد بازبینی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در آن سوی اقیانوس اطلس، لایحه حمایت مالی عظیم چند تریلیون دلاری پیشنهادی دولت ترامپ برای جلوگیری از تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا نتوانست رای مقدماتی کافی در مجلس سنا را به دست آورد. این بن‌بست به علت مخالفت اقلیت دموکرات سنا با این لایحه است که به نظر آنان نقدینگی بیش از حدی به شرکت‌ها می‌دهد اما به اندازه کافی به کارگران یاری نمی‌رساند.

شمار موارد کووید-۱۹ در آمریکا اکنون از ۳۳۰۰۰ مورد گذشته است و ۴۱۷ نفر به علت این بیماری درگذشته‌اند. نیویورک اکنون به یک کانون مهم شیوع بیماری بدل شده است و با ۱۵۰۰۰ مور بیماری ۵ درصد از کل موارد بیماری در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

نیروهای گارد ملی آمریکا در ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا برای کمک به دولت‌های ایالتی در مهار شیوع کرونا به کار گرفته‌ شده‌اند.

با اعلام محدودیت‌های رفت‌وآمد و تعطیلی عمومی در ایالت‌ها و شهرهای گوناگون آمریکا، روز یکشنبه از هر سه آمریکایی یک نفر حدود ۱۱۰ میلیون نفر در شرایط قرنطینه زندگی می‌کنند.

کمیسیون ملی بهداشتی چین روز یکشنبه اعلام کرد ۳۹ مورد جدید کووید-۱۹ که همه آنها وارداتی بوده‌اند و ۹ مرگ جدید ناشی از بیماری را گزارش کرد.  همه این مرگ‌ها در ایالت هوبی رخ داده است که شیوع بیماری از آن شروع شد. ایالت هوبی اما هیچ مورد جدیدی از عفونت را گزارش نکرده است.

در مجموع، چین تا به حال ۸۱۰۹۳ مورد کووید-۱۹ گزارش کرده است که ۷۲۰۲۳ مورد آنها بهبود یافته‌اند و ۳۲۷۰ آنها درگذشته‌اند.

نخست‌وزیر نیوزیلند نیز اعلام کرد تا ۴۸ ساعت دیگر این کشور وارد قرنطینه عمومی- سطح چهار هشدار - می‌شود.  جسیکا آردرن گفت مدل‌سازی‌های پزشکی نشان می‌دهند بدون انجام این اقدام، ده‌ها هزار نفر مردم این کشور به علت بیماری کووید-۱۹ خواهند مرد.

همه کسب‌وکارهای غیر ضروری بسته می‌شوند، مدارس نیز از فردا تعطیل می‌شوند و محدودیت رفت‌وآمد داخلی برقرار می‌شود. محدودیت‌های سطح چهار دست کم برای چهار هفته در نیوزیلند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 494788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha