مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وضعیت سلامت ۵۵۰ هزار شهروند قزوینی با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا و شناسایی بیماران به شکل تلفنی، حضوری و مراجعه به سامانه سلامت پایش شده است.

پايش سلامت قزوين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر پیمان نامدار اظهار کرد: پایش های تلفنی انجام شده بیشتر مربوط به شهروندانی است که در مراکز درمانی و بهداشتی استان قزوین دارای اطلاعات بوده‌اند که بیشتر شامل شهروندان ساکن در روستاها و شهرهای کوچک بوده که اطلاعات آنها از قبل در اختیار کادر درمان قرار داشته است.

وی افزود: افراد دارای علائم بیماری پس از پایش انجام شده برای معاینات بیشتر به پزشکان مستقر در مراکز جامع سلامت معرفی شده‌اند.

این مسئول حوزه درمان گفت: عمده مشکل ما در غربالگری و دریافت اطلاعات افراد مربوط به آن دسته از خانوارهای ساکن در شهرهای بزرگ استان است که سابقه مراجعه به پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی را نداشته و اطلاعاتی از آنها ثبت نشده است.

وی در ادامه از حضور ۱۰ درصد جمعیت قزوین و ثبت اطلاعات در سامانه غربالگری الکترونیکی به آدرس salamat.gov خبر داد و گفت: تقاضا داریم سایر شهروندانی که تاکنون در طرح غربالگری شرکت نکرده‌اند با ورود به این سامانه اطلاعات خود و خانوارشان را وارد شوند و ثبت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان قزوین گفت: بهترین راه پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره این ویروس و غلبه بر آن در خانه ماندن مردم است.

تاکنون ۵۸۱ شهروند قزوینی به طور قطعی به کرونا مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که از این تعداد ۳۹۵ نفر بهبود یافته و ۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 494635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha