ابوالقاسم شفیعی شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

ابوالقاسم شفیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، کرونا ویروس این بار به سراغ یک چهره شناخته شده دیگر رفت و جان او را گرفت. ابوالقاسم شفیعی این بار هدف این ویروس بود. کسی که چند دهه قبل در لیست ترور سعید عسگر بود اما از آن ترور جان سالم به در برده بود.

ابوالقاسم شفیعی،  یکی از سه نفری که در سال ۷۸ توسط باند سعید عسگر ترور شد.

سعید عسگر در دادگاه قصد خود را از ترور ابوالقاسم شفیعی (از اهالی بازار و مشاور عالی اسبق بخش معادن مجتمع اقتصاد کمیته‌ امداد امام خمینی) ترساندن وی ذکر کرده بودند.

 ابوالقاسم شفیعی نیز در روایت ماجرای ترورش توسط سعید عسگر گفته بود: «با توجه به اطلاعات موجود، سعید عسگر و همدستان وی عوامل ترور من بوده‌اند، اما این که آیا سعید حجاریان را نیز همین گروه ترور کرده باشند، پرسشی است که نیروهای امنیتی و مقامات مسؤول باید به آن پاسخ دهند. ضاربان روز ۲۰ بهمن سال، در ساعت ۷:۴۵ دقیقه هنگامی که پسرم را به مدرسه می‌بردم، مرا مورد هدف قرار دادند و از ناحیه‌ گردن و فقسه سینه مجروح شدم. ضارب سوار بر ترک موتور سیکلت بود و هنگام عبور از مقابل اتومبیلم، برای لحظه‌ای چهره‌ او را دیدم به گونه‌ای که چهره‌نگاری به چاپ رسیده ضارب آقای حجاریان در مطبوعات با خبرنگاری ضارب من، مشابهت بسیاری داشت. شب پیش از ترور فردی با موتور سیکلت به منزل من مراجعه کرد و همسرم گفت که نامه‌ای دارد که آن را تنها به من تحویل می‌دهد. و وقتی پسرم با کمی تاخیر به در منزل رفت، فرد یاد شده رفته بود. حتی چهره‌نگاری را که همسرم از فرد مذکور ارائه داده بود، با چهره‌نگاری من از ضارب مطابقت داشت.»

وی شیوه‌ ترور گروه یاد شده را استفاده از استراتژی نامه خوانده و گفته بود: «تروریست‌ها به بهانه‌ دادن نامه به افرادی که قصد ترورشان را داشتند به هدف خود نزدیک می‌شدند و بعد با اسلحه به سر وی شلیک می‌کردند. این ترورها، نقاط کوری دارند که باید، ماموران امنیتی آن را روشن کنند. در اوایل انقلاب، فرمانده‌ سپاه شهر ری و پس از آن به مدت ۶ سال فرماندار شهرستان‌های زرین‌شهر، شهرضای استان اصفهان و شهرکرد بودم و همیشه خود را خادم مردم، انقلاب و نظام اسلامی می‌دانم و دلیلی هم برای حضور در جناح‌های سیاسی نمی‌بینم.در شهر ری مرا به جناح راست وابسته می‌دانند و با افرادی هم که به عنوان تروریست دستگیر شده‌اند، هیچ رابطه‌ای نداشته و پیش از این نیز آنان را نمی‌شناختم. گفته می‌شود آنان در مسجد جوادالائمه شهرری حضور داشتند و حتی پدر یکی از این افراد، امام جماعت آن مسجد است.»

کد خبر 494586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha