وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۵۱ درصدی ترددهای برون‌شهری حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۸ تا اول فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین مردم ٢٠٠ هزار بلیت هواپیما و ٣٠٠ هزار بلیت قطار را پس گرفتند.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روز شنبه سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، نشست قرارگاه مرکزی مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، «عبدالهاشم حسن‌نیا» معاون وزیر و رئیس سازمان، اعضای هیات عامل، ‌جمعی از معاونان و مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

در این نشست، ساختار قرارگاه مرکزی مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و گزارش‌های عملکردی بخش حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت، بار و مسافر، وضعیت ترددها و آمادگی مقابله با سیل پیش رو از سوی معاونان سازمان ارائه و به استماع وزیر راه و شهرسازی رسید.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این نشست گفت: سال ۹۸ یک سال سخت با فعالیت بی‌وقفه به‌ویژه برای راهداران و پرتردد برای بخش حمل‌ونقل بود. امید است سال جدید یک سال پربرکت برای آحاد جامعه باشد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان عضوی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مسئول کمیته حمل‌ونقل این ستاد، تلاش می‌کند با تشدید فعالیت‌ها و انجام اقدامات بازدارنده در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بتواند جریان حیاتی کشور را زنده و برقرار نگه دارد.

اسلامی تاکید کرد: باتوجه به نقش مهم حمل‌ونقل در جریان تولید و تجارت و تاثیر آن بر زندگی مردم، ‌باید از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود تا در نهایت، مانع آسیب رسیدن به قشر آسیب‌پذیر جامعه گردد.

  • کسی حق تصمیم‌گیری برای حمل‌ و نقل کشور را ندارد

اسلامی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم هیچ‌کس در هیچ رده‌ای برای حمل‌ونقل عمومی کشور تصمیم‌گیری کند. بلکه باید پیشنهادات در قالب ساختار از مراجع بالاتر به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود تا مورد بررسی قرار گیرد و سپس نظر کارشناسی به طور رسمی اعلام شود.

وی در ادامه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی برعدم انجام سفرهای غیر ضروری اشاره کرد و گفت: با تمکین مردم از توصیه مهم رهبری انقلاب، تعداد ترددهای برون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش یافته است که در صورت حذف تکرار به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید.

این عضو کابینه دولت دوزادهم از استرداد ۳۰۰ هزار بلیت قطار و ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما خبر داد و گفت: امید است با استمرار پیروی مردم از فتوای مقام معظم رهبری و امتناع از انجام سفر، زنجیره حیات ویروس کرونا به طور کامل قطع شود.

  • ترانزیت در شرایط امروز بسیار مهم است

اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به گزارش‌های عملکردی بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت بیان داشت: بنا به شرایط امروز کشور، ترانزیت و برقراری تجارت با توجه به فرافکنی رسانه‌های خارجی در جهت تضعیف جریان تولید بسیار حائز اهمیت است. بنابر این از جریان تولید و تجارت کشور باید مراقبت شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر حمل‌ونقل دارو و کالاهای خاص از مبادی تولید به مراکز توزیع تاکید کرد و گفت: باید این اقدام و پشتیبانی از آن با سرعت و تحت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور محقق شود و جامعه حمل‌ونقل وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در چند استان کشور یادآور شد: راهداران و ماشین‌آلات در قالب قرارگاه مرکزی مدیریت بحران سازمان در حالت آماده باش هستند و خوشبختانه با برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تدابیری اندیشیده شده تا اقدامات امدادی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی جدی و تحمیل خسارت‌های سنگین به راه‌ها و ابنیه فنی کشور انجام شود.

کد خبر 494510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha