رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می یابد و در برخی نواحی احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته به استان موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، گاهی بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، در نواحی مرتفع بارش برف، مه و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت اصلی سامانه تا فردا یکشنبه به طور متناوب تداوم می یابد و به نظر می‌رسد شدت فعالیت سامانه امروز شنبه تا اوایل یکشنبه باشد و از روز دوشنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان قبل از ظهر فردا نیز ابری در برخی نواحی با بارش برف، باران و کاهش دما همراه بوده و از بعد از ظهر به تدریج ناپایداری کاهش می یابد.

امیدفر، از کشاورزان استان خواست به توصیه‌هایی سازمان جهاد کشاورزی توجه کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به نهال های جوان، گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها انجام دهند.

وی گفت: در زمان کنونی جلفا با ۱۱ درجه بالای صفر و اسکو و بندرشرفخانه با ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۸ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

کد خبر 494404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha