همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش مجهز به سلاحها و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای است که لازم نمی‌بینیم آنها را جلوی چشم محرم و نامحرم ارائه کنیم.

امیر سرلشکر صالحی در مراسم پایان دانش آموختگی دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد فرماندهی ارتش افزود: امروز جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را نوسازی و بازسازی می‌کنند.

امیرسرلشکر صالحی با تأکید بر این که با قدرت می‌گوییم اینک نیز جلوی هر تهدیدی خواهیم ایستاد و دست تهدید کننده را قطع خواهیم کرد گفت: در شرایطی هستیم که دشمن قدار، برخی کشورهای جانبی ما را به نوعی اشغال کرده است و می‌خواهد با تعیین اهداف فرضی همچون حمله به عراق و افغانستان، انقلاب اسلامی ایران را تهدید کند؛ اما در این کار کاملاً شکست خورده است.

وی گفت: اگر چه برخی کشورهایی که در دامن آمریکا بزرگ شده‌اند سلاح‌های پیشرفته‌ای دارند، اما این را با اطمینان می‌گویم اگر این کشورها روزی اراده کنند روی پای خود بایستند سلاح‌های آنان ناکارآمد خواهد بود زیرا علم آن سلاح‌ها را ندارند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما انواع تجهیزات پیشرفته نظامی را می‌سازیم، نگهداری می‌کنیم و به علم و کارآیی آن آگاه هستیم؛ بنابراین توان و قدرت نظامی ما بسیار جامع و کامل است.

امیر سرلشکر صالحی با بیان این که امروز نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران به نیروهایی کارآمد و متعهد متصل است گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به همین علت شکست ناپذیر است و اگر دشمنان چه منطقه‌ای و چه فرامنطقه‌ای قصد تهدید ما را کنند دست آنان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه توان رزمی بیگانگان بر کسی پنهان نیست گفت: این سؤال مطرح است که چرا آنان با این توان رزمی بالا به هیچ وجه موفق نیستند.

امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان با وجود داشتن انواع تجهیزات نظامی متعارف و غیر متعارف، چون سربازانشان بی‌اعتقاد و بی اعتماد به داشته‌های خود هستند به همین سبب زمانی که پشت سلاح‌های خود می‌نشینند سلاح‌های آنان ناکارآمد می‌شود.

کد خبر 49440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز