ایالت‌های ایلینوی و نیویورک آمریکا روز جمعه اول فروردین به ایالت کالیفرنیا پیوستند و دستور دادند همه ساکنان به جز برای موارد حیاتی از خانه بیرون نیایند و به این ترتیب بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی قرنطینه عمومی می‌شوند.

New York lockdown

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس فرمانداران این سه ایالت آمریکا برای جلوگیری از تاخت و تاز ویروس کرونا که باعث از پا افتادن نظام‌های بهداشتی در جنوب اروپا شده است، دستور قرنطینه عمومی را صادر کردند.

این قرنطینه عمومی بزرگترین سه شهر آمریکا- نیویورک، لوس‌آنجلس و شیکاگو- و نیز هشتمین و چهاردهمین شهرهای بزرگ آمریکا سان‌دیه‌گو و سانفرانسیسکو را در برمی‌گیرد.

آندرو کومو، فرماندار نیویورک در حالی‌که شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا به ۲۰۰ مورد رسیده و ۳۵ مورد آن در ایالت نیویورک رخ داده است، خطاب به مردم گفت: «نه، دیگر زندگی مانند شرایط معمول نخواهد بود. این وضعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید.»

کومو گفت از روز یکشنبه، همه کارگران و کارمندان کسب‌وکارهیا غیر ضروری باید حتی‌المقدور در خانه بمانند و  هر تجمعی با هز اندازه‌ای در سراسر این ایالت با جمعیت بالای ۱۹ میلیون نفر ممنوع خواهد شد. 

ایالت کالیفرنیا نیز روز جمعه ۴۰ میلیون نفر از ساکنانش را قرنطینه عمومی کرد و جی بی پریتزکر، فرمانداز ایلینوی اعلام کرد اقدام مشابهی از روز شنبه برای جمعیت ۱۲.۶ میلیون نفری این ایالت اجرا خواهد شد.

استثناهایی برای مشاغل و سفرهای ضروری مانند خریدن خواروبار و دارو و نیز برای ورزش در این قرنطینه عمومی در نظر گرفته شده است.

این اعلام قرنطینه عمومی ضربه دیگر به بازارها در آمریکا زد و بسیاری نگران هستند که وقوع رکود اقتصادی تقریبا قطعی شده است. قیمت سهام در وال استریت سقوط کرد و بازار سهام بدترین هفته خود از هنگام بحران مالی ۲۰۰۸ را به پایان رساند.

شاخص سهام میانگین صنعتی داو جونز روز جمعه بیش از ۹۰۰ واحد سقوط کرد و با افتی ۱۷ درصدی هفته معاملات به پایان رسید.

کد خبر 494304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha