مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

یکی از محققان دانشگاه "کلرادو بولدر" معتقد است که با توجه به شرایط پیچیده‌ای که ناسا برای محافظت از ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد، امن‌ترین نقطه برای در امان ماندن از کروناویروس این آزمایشگاه فضایی است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیلی‌میل نوشت: در حال حاضر، حداقل ۱۶۴ کشور در سراسر جهان درگیر کرونا ویروس شده‌اند.

در این راستا، ناسا در حال ارزیابی روش‌هایی است که اطمینان حاصل کند فضانوردان جدید هیچ بیماری‌ای را به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" منتقل نکنند.

بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا "کووید-۱۹" به راحتی می‌توانند در فضا و در شرایط بی‌وزنی انتقال پیدا کنند.

به این ترتیب ناسا قصد دارد فضانوردان جدید "ایستگاه فضایی بین‌المللی" را پیش از پرتاب، به مدت دو هفته قرنطینه کند.

"برندی دین"(Brandi Dean) از دفتر روابط عمومی ناسا اظهار کرد: این اقدام "تثبیت سلامتی" نام دارد و برای فضانوردان، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا هر روزی که فضانوردان در شرایط بدون گرانش زندگی می‌کنند، سیستم ایمنی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قرار است در ابتدا از آن‌ها آزمایش کرونا ویروس گرفته شود و اگر نتیجه آزمایش این فضانوردان منفی شد، از آن‌ها خواسته می‌شود که ارتباط خود با دیگران را محدود کنند و سپس به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند.

"لوئیس زی"(Luis Zea) محقق فناوری‌های فضایی "بیوسرو"( BioServe) در دانشگاه "کلرادو بولدر"( Colorado Boulder) اظهار کرد: می‌توان گفت علی‌رغم شیوع کرونا ویروس، "ایستگاه فضایی بین‌المللی"( ISS) یکی از امن‌ترین مکان‌ها در برابر این ویروس است.

وی ادامه داد: کرونا ویروس، فقط برای مدتی روی سطوح زنده می‌ماند و از سوی دیگر فرد بیمار نیز طی مدت زمان قرنطینه قبل از سفر به فضا نیز شناسایی می‌شود.

تمامی فضانوردانی که به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" سفر می‌کنند، قرنطینه شده و تحت آموزش‌هاش پزشکی قرار می‌گیرند و هنگام حضور در فضا مداوما با تیم پزشکان در زمین در ارتباط هستند.

"لوئیس زی" افزود: تجهیزاتی هم که با فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی ارسال خواهند شد، کاملا تمیز و بسته به نوع آن‌ها، استریلیزه می‌شوند.

کد خبر 494060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    امن ترین سنگر خانه است.با ماندن در خانه عاری از ویروس ـ خود را از دشمن نامرئی بی رحم دور بدارید.