مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه گفت: خانه‌های قدیمی سید محمدحسین عظیمی و اسفندیار و همچنین قلعه روستای رحیم آباد این شهرستان در اسفند ماه جاری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ابرکوه یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد کاظمی نسب  افزود: خانه عظیمی به شماره ۳۲۵۷۲، خانه اسفندیار با شماره ۳۲۷۹۸ و  قلعه رحیم آباد هم با شماره ۳۲۸۰۱ که مربوط به دوره قاجاریه است، ثبت ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در دیماه ۹۸ نیز دومین درخت کهنسال ابرکوه معروف به «سرو صحافی‌ها» با شماره ۵۵۲، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی زمینه جذب اعتبار و مرمت آنها را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ اثر شناسایی شده شهرستان ابرکوه یزد، تاکنون ۱۴۷ مورد آن در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه در محدوده مثلث طلایی یزد، فارس و اصفهان قرار دارد، یادآور شد: این شهرستان تاریخی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت پاک گردشگری دارد.

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه با تاکید براینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا سفر مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان ممنوع شد، افزود: هر سال در ایام نوروز، جاذبه های تاریخی و طبیعی مملو از گردشگران و مسافران نوروزی بود.

کد خبر 493991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha