چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

تمامی کشورهای عضو منطقه شینگن طرح پیشنهادی کمیسیون اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای خارجی خود برای حداقل یک دوره ۳۰ روزه را برای اقدام پیشگیرانه در ممانعت از شیوع کرونا ویروس تایید کردند.

اتحاديه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اورزولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی و شارل میشل، رئیس شورای اروپا در کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند که تمامی مرزهای شینگن برای ۳۰ روز به روی تمامی سفرهای غیرضرور بسته است.

میشل گفت: ۴ اولویت داریم؛ اول محدود کردن گسترش ویروس که بر اساس آن دستورالعمل‌هایی از سوی کمیسیون در مورد مدیریت مرزها ارائه شده. ما باید نسبت به نقل و انتقال دارو، غذا و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اطمینان پیدا کنیم، باید برای کارمندان این قسمت راه حلی پیدا شود. برای کاهش گسترش این ویروس در سراسر جهان توافق کردیم که مرزهای خارجی خود را به طور هماهنگ برای سفرهای غیرضرور به اتحادیه اروپا برای ۳۰ روز ببندیم.

از سوی دیگر فون‌درلاین گفت این طرح از سوی کشورهای عضو حمایت شده و همه آنها رویکرد متحد و یکسانی در این مورد داشتند.

وی افزود: صحبت امروز ما در مورد مرزهای خارجی بود و ضروری است که این مساله به شدت مورد بررسی قرار بگیرد چرا که تعداد زیادی از مردم در داخل اتحادیه اروپا سرگردان هستند و برای بازگشت به کشورشان مشکل دارند.

وی همچنین گفت که انگلیس دستورالعمل مشابهی را در مرزهایش اعمال نمی‌کند.

کد خبر 493849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha