علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، اعلام کرد: از ظهر سه‌شنبه ۲۷ اسفند، ۱۱۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۶۰ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷۷ نفر افزایش یافت.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را ۵۱۷ نفر عنوان کرده بود و با مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ۶۰ نفر در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به ۵۷۷ نفر رسیده است.

افزایش آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در استان سمنان نشان می دهد مردم هنوز قرنطینه و پویش «در خانه بمانیم» را به صورت جدی دنبال نکرده اند و گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است تردد شهروندان در سطح شهر سمنان طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری نداشته است.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اخیرا ضمن هشدار نسبت به موج سوم شیوع ویروس کرونا در هفته های اول و دوم نوروز ۹۹ از هم‌استانی ها خواسته بود در خانه بمانند، دید و بازدید عید را تعطیل کنند و به مسافرت نروند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتدای هفته گذشته آمار دقیق تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی های کرونا را اطلاع‌رسانی نمی کنند، شنبه ۱۷ اسفند از سوی این ۲ دانشگاه عنوان شد که از وزارت بهداشت دستور گرفته‌اند تا هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد آمارها نداشته باشند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم، در رتبه دوم کشور قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی و همچنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

مدارس و دانشگاه‌های این استان نیز به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تعطیل شده است.

کد خبر 493803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha