دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند ویروس کرونا می‌تواند ساعت‌ها در هوا و روزها روی سطوح باقی بماند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا دیگر بیش از دوسوم کشورهای جهان را به خود درگیر کرده است و افراد بسیاری در دنیا به آن مبتلا شده‌اند. 

این ویروس که با نام کووید ۱۹ شناخته می‌شود از خانواده کروناویروس‌هاست و سرعت شیوع بالایی دارد. از آنجایی که هنوز راه درمان قطعی برای آن تایید نشده است بنابراین رعایت نکات بهداشتی و افزایش آگاهی در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به آن پیشگیری کند.

همان‌طور که گفته شد ویروس کرونا بسیار مسری است و براساس مطالعات جدیدی که در این باره انجام شده است، کووید ۱۹ می‌تواند ساعت‌ها در هوا و روزها روی سطوح زنده بماند.

دانشمندان انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بخشی از انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده، اقدام به بررسی و پیگیری ویروس رهاشده از یک فرد آلوده روی سطوح روزمره در خانه یا بیمارستان کردند.

آن‌ها از دستگاهی برای پخش هواساز استفاده می‌کردند که قطرات میکروسکوپی ایجادشده در یک سرفه یا عطسه را کپی می‌کرد. دانشمندان سپس بررسی کردند این ویروس تا چه مدت در این سطوح عفونی باقی مانده است. 

این آزمایش‌ها نشان داد ویروس رهاشده توسط قطرات تنفسی فرد آلوده از طریق سرفه یا عطسه زنده می‌ماند و قادر به آلوده کردن افراد حداقل به مدت ۳ ساعت در آئروسل‌هاست.

روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ ویروس زنده پس از ۳ روز قابل تشخیص است. این ویروس تا ۲۴ ساعت روی مقوا باقی می‌ماند و ۴ ساعت طول می‌کشد تا از روی مس پاک شود. بنابراین یکی از بهترین کارها  بری پیشگیری از انتشار این ویروس می‌تواند ضدعفونی کردن و رعایت نکات بهداشتی باشد.

کد خبر 493776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha