نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عاشقان اهل‌ بیت (ع) احساسات خود را کنترل کنند که دشمنان نتوانند سوء استفاده نموده و توطئه‌ای بر ضد امام هشتم (ع) به اسم دوستی با ایشان اجرا کنند.

علم‌الهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) افزود: در حادثه‌ای که پیش‌ آمده، عوارض مشکلی برای ما حادث‌ شده که شاید یکی از ناگوارترین عوارض، بسته شدن در حرم مطهر امام هشتم (ع) باشد، حتی کسانی که متصدی این امر بودند نیز ناراحت و از این مسئله نگران هستند.

وی ادامه داد: حرم ائمه (ع)، پناهگاه شیعیان است، حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این شهر پناهگاه بوده و هرگاه آفتی به وجود آمده و مردم این شهر مورد تهاجم، غارت و یغمای دشمن خارجی قرار می‌گرفتند، به حرم امام رضا (ع) پناهنده می‌شدند.

وی گفت: در حرم بسته باشد، محل پناهگاه مردم بسته‌ شده است اما این دستوری است که از طرف کارشناسان و متخصصان پزشکی و مسؤولان مبارزه با این ویروس صادر شده و طبیعی است عزیزان ما برای حفظ مصلحت، بهداشت و حفظ سلامتی مردم و ارادتمندان حضرت امام رضا (ع)، باید این برنامه را اجرا می‌کردند.

امام جمعه مشهد افزود: اهل بیت (ع) ارزشمندترین و عزیزترین مقامات زندگی در تمام طول عمر ما هستند، حتی حرم اهل‌ بیت از خانه خود ما برای ما امن‌تر و آرامش آن بیشتر است.

وی ادامه داد: عاشقان اهل‌بیت باید همان‌طور که احساسات خود را در مواقع ضروری کنترل می‌کنند، در مقام دلدادگی و عشق اهل‌بیت (ع) نیز احساسات خود در این زمینه را کنترل کنند.

وی گفت: در این میان کسی مقصر نیست، دشمن در حرم را نبسته که بخواهیم در مقابل او مقاومت کنیم، اضطرار زندگی اجتماعی ما و وجود این بیماری و ویروس، سبب شده عزیزان ما در مسؤولیت تخصصی و کارشناسی، چنین نظریه‌ای را اظهار و این دستور را صادر کنند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: ما نسبت به عزاداری امام هفتم (ع) در این شهر مقدس توجه خاص داریم اما  با وضعیتی که با این بیماری به وجود آمده است، حضور جمعی در حرم مطهر امام هشتم (ع) برای ما امکان‌پذیر نیست اما نباید از اقامه عزای پدر بزرگوار حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) غافل بمانیم.

وی ادامه داد: حسب دستوری که از ناحیه اولیای خدا به ما رسیده که بهترین درمان بلا و بهترین عامل رفع گرفتاری‌ها، استغاثه به اهل‌بیت (ع) است، در شب شهادت جان‌گداز امام هفتم (ع) سزاوار است مردم در پشت‌بام‌های منزل به طرف کاظمین بایستند و زیارت حضرت امام موسی بن جعفر را بخوانند و برای رفع بلا به ایشان متوسل شوند.

وی گفت: اکنون که امکان تجمع در حرم مطهر امام هشتم (ع) برای ما میسر نیست، به‌جای این‌که در حرم حضرت امام رضا (ع) عزاداری کنیم، بهتر است خانه‌های خود را حرم موسی بن جعفر (ع) قرار بدهیم، این یک نوع اظهار ارادت صمیمانه خدمت امام هشتم (ع) است.

آیت‌الله علم الهدی افزود: امام هفتم (ع) به باب‌الحوائج معروف هستند و ان‌شاءالله از این باب‌الحوائج بتوانیم درمان بیماری‌ها و دفع این ویروس منحوس را درک کنیم.

کد خبر 493621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    خدا را شكر ايشان رضايت دادند