"لی من‌ هی" کشیش یک فرقه مذهبی در کره جنوبی که عامل انتشار ویروس کرونا بود ببه جرم قتل محاکمه خواهد شد

كنترل كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، لی من، هی و یازده رهبر دیگر کلیسای وی با شکایت دولت محلی سئول، به اتهام قتل، آسیب و نقض قانون کنترل بیماری‌های عفونی محاکمه خواهند شد.

 بر اساس تصاویر دوربین‌های مدار بسته به تاریخ ۸ مارس از کلیسایی در «سیونگ نام»، کشیش به پیروان آب نمک حاوی کروناویروس می‌دهد. طبق تصاویر آب نمک به دهان پیوران اسپری شده  و همگی کرونا گرفته‌اند.

 ۴۶ تن از جمله کشیش«کیم» و همسرش کرونایی شده‌اند و کشیش که به بازنشستگی اجباری تن داده، از مردم و پیروانش عذرخواهی کرده است. گفتنی است فرقه مذهبی دیگری به رهبری «لی مان هی»در این کشور منبع اصلی شیوع ویروس کشنده بوده است که رهبر آن به جرم قتل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

لی من هی رهبر کلیسای عیسوی شین‌چانجی در یک کنفرانس خبری به زانو افتاد و گفت: عمدی نبود اما خیلی‌ها مبتلا شدند

لی من هی، رهبر و بنیانگذار این کلیسا و یازده نفر دیگر متهم شده‌اند وقتی مقامات سعی کرده‌اند کسانی را که در مراسم مذهبی این گروه شرکت کرده‌اند بیابند و آلودگی یا ابتلا آنها به ویروس جدید کرونا بررسی کنند، نام این افراد را از مقامات مخفی کرده‌اند.

مقامات قصد داشتند با یافتن افرادی که در معرض ویروس بوده‌اند مانع از گسترش بیشتر آن شوند.

بعدا با تمام ٢٣٠ هزار عضو این فرقه گفت‌وگو شده و ٩ هزار از آنان گفته‌اند علائم ابتلا به بیماری کروناویروس ٢٠١٩ را داشته‌اند.

یک زن ٦١ ساله عضو این فرقه یکی از اولین مواردی ابتلا به این بیماری در کره جنوبی بود که شناسایی شد. او ابتدا اجازه نداد به بیمارستان منتقل و آزمایش شود و پیش از اینکه آزمایشش مثبت شود در چندین مراسم کلیسای شین‌چانجی شرکت کرد.

لی من هی که ٨٨ سال دارد خود را دومین ظهور حضرت عیسی و همان نجات‌بخشی می‌داند که در انجیل وعده‌اش داده شده است.

پیروان آقای لی معتقدند او ١٤٤ هزار نفر را با خود به بهشت خواهد برد.

این کلیسا به این شهرت دارد که در حین مراسم مذهبی اعضای خود را در فاصله نزدیکی کنار هم جمع می‌کند و عینک، گوشواره و گردن‌بند در مراسم آن ممنوع است.

کد خبر 493462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha