سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه به دنبال شیوع کرونا به ۵۰ درصد زندانیان امنیتی مرخصی داده شده است، گفت که زندانیان خطرناک در زندان مانده اند.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و دومین نشست خبری خود که به صورت پخش تلویزیونی انجام شد، در پاسخ به این سوال که با توجه بخشنامه رئیس قوه قضائیه در رابطه با مرخصی زندانیان، آخرین وضعیت مرخصی زندانیان چگونه است، گفت: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از وضعیت موجود و برنامه سنواتی قوه قضائیه در نوروز، بخشنامه اعطای مرخصی صادر و تاکنون ۸۵ هزار زندانی از این مرخصی بهره مند شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این مرخصی در تمامی استان ها اجرا شد.

اسماعیلی در خصوص مرخصی محکومین سیاسی هم گفت: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی هم تمهیداتی اندیشیده شده و بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مرخصی زندانیان برخی شهروندان دغدغه امنیت دارند، آیا تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده است، افزود: تمام تلاش ما این است که امنیت شهروندانمان تامین شود و برای اینکه این دغدغه وجود نداشته باشد تدابیر مختلفی اتخاذ کردیم و در خود بخشنامه عده ای که آزادی آنها برای شهروندان مخاطره آمیز است، مرخصی داده نمی شود.

اسماعیلی ادامه داد: تمام زندانیانی که سابقه سرقت داشتند با هماهنگی ناجا لیست این افراد و مکان سکونت و تاریخ آغاز و پایان مرخصی آنها داده شده است تا تحت نظارت باشند.

کد خبر 493443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناربن IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام الان داداشم یک سال ونیم بازداشت موقت زندان زندان ارومیه اسمش ک ح تو رو خدا آسم داره شامل مرخصی بشه