دکتر تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست شمار بیشتری از افراد مشکوک را آزمایش کنند، و هشدار داد با چشمان بسته نمی‌توان با همه‌گیری جهانی مقابله کرد.

ُTedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تدروس در حمله‌ای با کلمات قوی به دولت‌هایی که آزمایش کردن برای شناسایی موارد عفونت با ویروس کرونا  را نایدیده گرفته‌اند یا رها کرده‌اند، گفت: «ما افزایش ضروری  در انجام آزمایش، ایزوله کردن و ردیابی تماس‌ ‌ها را که اساس پاسخ به همه‌گیری است، مشاهده نکرده‌ایم.»

تدروس افزود: موثرترین شیوه برای پیشگیری از عفونت‌ها و نجات جان‌ها شکستن زنجیره انتقال ویروس است. و برای انجام این کار  باید آزمایش انجام دهیم و افراد را ایزوله کنیم. شما نمی‌توانید با چشمان بسته با آتش بجنگید. ما اگر ندانیم چه کسی دچار عفونت است، نمی‌توانیم پاندمی را متوقف کنیم. ما برای همه کشورها یک پیام ساده داریم: آزمایش، آزمایش، آزمایش. هر مورد مشکوک را آزمایش کنید.»

تدروس همچنین درباره انتشار بیماری به کشورهای روبه توسعه هشدار داد: «تا به حال، ما همه‌گیری در کشورها با سیستم‌های بهداشتی پیشرفته شاهد بوده‌ایم، حتی این کشورها هم در مقابله با همه‌گیری به دردسر افتاده‌اند. در حالیکه ویروس به کشورهای کم‌درآمد حرکت می‌کند، عمیقا درباره تاثیری که این همه‌گیری بر جمعیت‌های با شیوع بالای اچ‌آی‌وی یا کودکان دچار سوءتغذیه داشته باشد، نگران هستیم. 

«به همین علت است که ما از هر کشور و هر فردی می‌خواهیم که هر کاری را که می‌تواند برای کاهش خطر عفونت انجام دهد، این کار همچنین عملی از سر یگانگی با دیگران است، زیرا خطر عفونت دیگران را در جامعه شما و در سراسر جهان  کاهش می‌دهد. این کار را برای خودتان انجام دهید، این کار را برای دیگران انجام دهید.»

و او افراد در سراسر دنیا را ترغیب کرد تا از خرید و انبار کردن اقلام ضروری خودداری کنند.  

تدروس همچنین درباره درمان بیماران کووید-۱۹ در خانه هشدار داد. او گفت: «می‌دانیم که بسیاری از کشورها از هم اکنون دیگر ظرفیت برای درمان موارد خفیف بیماری را در مراکز بهداشتی مخصوص ندارند. در چنین موقعیتی، کشورها باید همه بیمارانشان  و از جمله افراد دچار عارضه زمینه‌ای را اولویت‌بندی کنند.»

«برخی از کشورها ظرفیت درمانی‌شان را با استفاده از استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی برای مراقبت از موارد ملایم افزودند و موارد شدید و بحرانی را در بیمارستان‌ها درمان می‌کنند. یک گزینه دیگر برای بیماران مبتلا به بیماری خفیف این است که آنها را در خانه ایزوله و درمان کنند. اما مراقبت از  افراد دچار عفونت در خانه ممکن است سایر اعضای خانوار را در معرض خطر قرار دهد.»

«بنابراین درمانگران باید از دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای چگونگی درمان ایمن بیماران پیروی کنند.»

کد خبر 493319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha