برخی گزارش‌ها حاکی از بسته شدن درهای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در قم تا اطلاع ثانوی و با هدف مشارکت در مقابله با شیوع ویروس کروناست.

حرم حضرت معصومه و جمکران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان پایگاه خبری مسجد جمکران دقایقی پیش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با تفاهم تولیت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تولیت مسجد مقدس جمکران و استاندار قم درب‌های حرم مطهر و مسجد جمکران تا اطلاع ثانوی بسته شد.

بخش‌هایی از این اطلاعیه به شرح زیر است:

* در پی شیوع بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از هرگونه اجتماع مردم برای کنترل این بیماری؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و بهرام سرمست استاندار قم، در نامه‌ای مشترک اعلام کردند: درب‌های این اماکن مقدس تا اطلاع بسته خواهد بود.

* شهر مقدس قم و حرم نورانی حضرت معصومه(س) مطابق نص صریح روایات ملجا و ماوای شیعیان و آشیانه آرام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست، اماکن مقدسی که آسمانی‌ترین اماکن زمین هستند و قرن‌هاست دل‌های مومنان پیوندی ناگسستنی با آنها دارند.

* از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌منظور رعایت جوانب پیشگیرانه و حفظ سلامت زائران و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر انجام ضدعفونی مکرر روزانه، اقدام به اعمال محدودیت‌های لازم و تعلیق مراسم‌ها و برنامه‌های مرسوم خود کردند.

* اکنون نیز به اطلاع دلدادگان خاندان نبوت و امامت می‌رساند به منظور کمک به قطع زنجیره این بیماری به‌شدت مسری، و بنابر درخواست و تاکید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی درب‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بسته خواهد بود.

*  امید آن‌که با لطف خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و رعایت همه جوانب بهداشتی این بیماری به‌زودی زود از جامعه رخت بر بندد و بیش‌ازپیش پذیرای زائران و شاهد محافل باشکوه معنوی در این اماکن مقدس باشیم.

با این حال  هنوز از سوی استانداری قم و تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهارنظری در این خصوص اعلام یا منتشر نشده است. 

کد خبر 493290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha