رئیس جمهور تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی آینده مصوب شد که مثل سال‌های پیش در اول مهر باشد.

روحانی هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می یابد، گفت: نسبت به بخش آموزش می ‌خواهم از معلمین عزیز، دانشگاهیان، صدا و سیما، فضای مجازی  و از همه تشکر کنم که در این ایام نگذاشتند که فرزندان عزیز ما به طور کلی از سیستم آموزش و درس جدا شوند و از این امکانات و رسانه‌ها استفاده و بهره برداری شد اما در عین حال دانش‌آموزان و دانشجویان به طور طبیعی از تحصیلات عقب افتادند که حتما باید یک زمانی برای جبران بگذاریم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش پیشنهاداتی در این جلسه آورد که مورد تصویب قرار گرفت و خودِ آموزش و پرورش ابلاغ و اعلام می‌کند که چگونه این بخشی که در یک ماه اسفند فضای آموزشی از دست رفته، باید جبران شود.

روحانی اضافه کرد: از آن طرف هم اگر در ۱۶ فروردین و یا با تاخیر کلاسها شروع شود، در جلسات بعدی ستاد اعلام خواهیم کرد و به همان نسبت زمان جبرانی مشخص می‌شود بنابراین پایان تحصیلات برای آموزش و پرورش، زمان امتحانات و به طور طبیعی زمان کنکور اعلام می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی آینده هم در اینجا مصوب شد که مثل سالهای پیش در اول مهر خواهد بود و بر این مبنا باید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: راجع به دانشگاه‌ها یک مقدار بحث به طول انجامید و بنا شد در جلسه بعدی که صبح شنبه دوم فروردین است  برخی از موارد را دوستان برای شنبه دوم فروردین طرح و آماده کنند چراکه مردم عزیز تعطیلات دارند و به طور طبیعی اداری هستند و یا فرزندان عزیز ما که دانشجو یا دانش آموز بودند مثل همه سالها ایام عید تعطیلات دارند اما مقامات دولتی مسوول، وزرا، هیات وزیران و اعضای این جلسه تعطیلاتی در ایام عید نخواهیم داشت و  همه سر کارمان هستیم.

متن کامل اظهارات رئیس جمهور را از اینجا بخوانید.

کد خبر 493197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    عقب ماندگی در درس و مدرسه را میشه جبران کرد ولی اگر فضا و محیط امنی برای سلامتی دانش آموزان و دانشجویان نباشد و جان آنها در خطر ابتلا به ویروس باشد قابل جبران نیست بفرض اینکه سال تحصیلی ۹۸ _۹۹ تکرار شود