دانشگاه علوم پزشکی مجازی سامانه‌ای اینترنتی را با نام «آرمان» راه اندازی کرده است و در آن به ارائه هرگونه اطلاعات جامع و معتبر در مورد ویروس کرونا از جمله راه‌های پیشگیری از آن به عموم مردم می‌پردازد و به این ترتیب مردم از اطلاعات پراکنده و غلط رها می‌شوند.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام کرد: با توجه به اینکه اصلی‌ترین راه مهار ویروس کرونا، آموزش همگانی است و در راستای رسالت خود و برطرف کردن پاره‌ای از نگرانی‌های جامعه به صورت ساده، جامع و معتبر اطلاعاتی را در خصوص ویروس کرونا در سامانه آرمان ارائه داده است.

هم‌اکنون محتواهای متعددی در این رابطه تولید شده و در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در حال پخش است که قسمت عمده آنها از منابع معتبر و بر پایه اصول علمی نیستند. همچنین عامه مردم برای اطلاع از واقعیات این بیماری مجبور به مراجعه به سایت‌ها و کانال‌های مختلفی هستند که هر کدام از آنها در صورت صحیح بودن هم، تنها به قسمتی از این بیماری پرداخته‌اند.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی مجازی با توجه به رسالت موکس‌ها در آموزش همگانی، بر آن شد تا با اختصاص بخشی از سامانه موکس کشوری آرمان، مجموعه جامعی از محتواهای الکترونیکی (اعم از فیلم، کلیپ، پوستر، راهنما و …) را در طی یک فعالیت فشرده شبانه‌روزی جمع‌­آوری و دسته بندی کند.

در حال حاضر سامانه «آرمان» با صدها محتوا در زمینه‌ تعریف کرونا، راه‌­های انتقال، علائم و تشخیص، کلیات پیشگیری، مواد ضد عفونی و حفاظتی، کرونا در خانه، کرونا در محیط کار، کرونا در اماکن عمومی، کرونا و مادران شیرده و باردار، کرونا و افراد مسن، کرونا و کودکان، کرونا و بیماری‌های خاص، کرونا و سلامت روان، کرونا و تغذیه، مراقبت از بیمار، باورهای غلط و زنگ تفریح کرونایی و … در آدرس http://arman.vums.ac.ir/corona اطلاعاتی را به صورت رایگان در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

کد خبر 493116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha