رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان استان فریب پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف مانند کمک به بیماران مبتلابه ویروس کرونا و بیمارستان‌ها را نخورند.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ‌حسین صادقی دوشنبه ۲۶ اسفند اظهار کرد: شهروندان به پیامک‌هایی که با ارائه شماره‌حساب درخواست کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارند، توجه نکنند و هیچ مبلغی واریز نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت تمایل برای کمک به بخش سلامت در شرایط فعلی از طریق مبادی مجاز نیت‌های خیرخواهانه خود را پرداخت کنند.

ویرئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: چندین مورد کلاهبرداری به شیوه ارائه شماره‌حساب به‌صورت پیامکی به بهانه کمک به بیماران مبتلابه ویروس کرونا در استان سمنان کشف شد.

صادقی تصریح کرد: چندین کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های جعلی و درخواست کمک نقدی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود رخ‌داده است، افراد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: افراد شیاد با ارسال ایمیل ناشناس درباره ویروس کرونا قصد اخاذی دارند، تأکید می‌شود شهروندان اگر افراد ارسال‌کننده ایمیل را نمی‌شناسند از باز کردن ایمیل، به‌منظور حفظ اطلاعات خود در برابر شیادان، پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که با عنوان تست کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود جعلی است و کاربران هرگونه اطلاعات و نرم‌افزار درزمینهٔ ویروس کرونا را صرفاً با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اعلام کرده است: مردم نوع‌دوست کشورمان به‌ویژه استان سمنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۰۲۱۳۱۳۴۹۴۶۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۲۷۴۶۳۱ نزد بانک صادرات شعبه میدان سعدی سمنان و شماره‌حساب ۱۷۰۶۰۴۷۷۷۰۲ نزد بانک ملت شعبه مرکزی سمنان واریز  تا ظهر یکشنبه یک هزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلابه کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت. کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر براثر این بیماری جان خود را ازدست‌داده‌اند.

این بیماری، قابل‌پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

کد خبر 493101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha