رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی خانوارهای کم‌بضاعت در چهار مرحله خبر داد که نخستین این کمک‌ها سه‌شنبه هفته جاری انجام می‌شود.

«محمدباقر نوبخت» در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: آنچه رئیس‌جمهوری به عنوان مصوبات اعلام کرد در دو بخش قابل بیان است که بخش نخست، مصوباتی بود که به موجب آنها به افرادی که مشاغل‌شان از کرونا آسیب دیده، مهلت داده خواهد شد.

وی بیان داشت: در این راستا ۱۰ گروه از مشاغل تعریف شده و برای پرداخت مالیات، بیمه و اقساط بانکی شان مهلت داده می‌شود.

نوبخت ادامه داد:‌ بخش دوم سخنان رئیس جمهوری، مبالغی است که باید به صورت بلاعوض پرداخت شود؛ مبالغی که از تعهدات مالی دولت بوده و توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

وی گفت: از جمله این پرداختی‌ها، کمک بلاعوض به خانواده های کم درآمد و در حقیقت کم درآمدترین اقشار جامعه است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور توضیح داد: این کمک‌ها در چهار مرحله انجام می‌شود و به حدود سه میلیون نفر تعلق می‌گیرد و تصمیم  بر آن شد که بسته به تعداد افراد خانوار، از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تحت عنوان بسته حمایتی ویژه پرداخت شود و نخستین آن سه شنبه همین هفته پرداخت می شود.

وی ادامه داد: گروه دیگر، کارگران فصلی هستند که بین یک تا دو میلیون تومان در کارت یارانه و حمایت معیشتی شان شارژ می‌شود؛ این مبالغ نیز سه ماه تنفس داشته و پس از آن به صورت اقساطی از افراد کسر می‌شود؛ در این زمینه افراد نیازی به حضور در بانک یا آوردن وثیقه و ضامن ندارند و همین که تقاضا کنند پرداخت خواهد شد.

کد خبر 492972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha