دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و طولانی‌تر شدن سال تحصیلی گفت: آموزش و پرورش بررسی‌های مختلفی را انجام داده و سناریوهای متعددی داریم اما فعلا وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور قطعی مشخص‌ نیست.

کلاس درس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی نوید ادهم افزود: تصمیم نهایی درباره تمدید تعطیلی مدارس را ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد گرفت و متناسب با آن اگر نیاز به تغییر قوانین موجود و تمدید سال تحصیلی باشد، در شورای عالی آموزش و پرورش اقدام خواهیم کرد.

او گفت: فعلا نمی‌توانیم بگوییم مدارس تا چه زمانی تعطیل است. بنابراین باید منتظر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا درباره تعطیلی مدارس باشیم و پس از آن درباره ادامه سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

نوید ادهم تاکید کرد: قانون تکلیف کرده که آغاز و پایان سال تحصیلی مشخص است و اگر قرار باشد سال تحصیلی طولانی‌تر شود، ستاد مبارزه با کرونا که مصوباتش بُعد اجرایی دارد، آن را بررسی می‌کند و متناسب با آن آموزش و پررورش تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد، اما در حال حاضر وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور قطع مشخص نیست و در ابهام است. 

بنا بر این گزارش، عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز دیروز درباره‌ طولانی شدن سال تحصیلی گفت: تاکنون یک ماه تعطیلی داشته‌ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم ادامه پیدا کند. او گفت: ما حداقل ۵ سناریو برای وضعیت‌های محتمل پیش‌بینی کرده‌ایم.

کد خبر 492917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha