شهردار تهران با گلایه از اقدام بانک آینده درعدم پرداخت پول فروش اوراق مشارکت گفت: بانک آینده شش ماه است که ۹۱۰ میلیارد تومان شهرداری تهران را نگه داشته است.

پیروز حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه‌سوری گفت: از همه شهروندان خواهش می‌کنم که همکاری لازم را داشته باشند و در خانه‌هایشان بمانند.

وی با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار با کاهش روزهای تعطیل و افزایش ساعات فعالیت به مردم خدمت می‌رسانند و این موضوع را نیز در دولت مطرح کردیم، گفت:‌ به نظر می‌رسد غیر از روز اول عید میادین میوه و تره‌بار فعال هستند.

شهردار تهران با اشاره به بازدید سرزده روز گذشته‌اش از میادین میوه و تره‌بار افزود: قسمت سوپرمارکت فروشگاه‌های شهروند نیز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد و این شبکه می‌تواند خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران نیز به مانند برخی از کلانشهرها آماده بستن سرویس حمل و نقل عمومی به خصوص مترو است، گفت:‌ اعمال محدودیت تردد تصمیمی نیست که شهرداری تهران به تنهایی اخذ کند؛ بلکه ستاد ملی کرونا باید در این خصوص تصمیم بگیرد و ما نیز تابع تصمیمات این ستاد هستیم اما دقت داشته باشید که استفاده مردم از مترو و حمل و نقل عمومی کاهش یافته است به گونه‌ای که مسافران مترو به یک سوم رسیده است و اگر نهایتا دستوری مبنی بر بسته شدن یا تعطیلی مترو و یا شبکه حمل و نقل داده شود ما آماده اعمال آن هستیم.

حناچی در ادامه در پاسخ به این سوال که دیده شده است در مراکز تفریحی شهرداری همچون عباس‌آباد و دریاچه چیتگر مراکز تفریحی فعال شدند، گفت:‌ شب گذشته گزارش‌هایی در این خصوص به ما داده شد و در حال رسیدگی هستیم چرا که طبق پروتکل‌ها مراکزی که باید تعطیل باشند، تعطیل می‌شوند.

وی همچنین در مورد بدعهدی بانک آینده در تزریق پول مترو و جوابیه بانک آینده که گفته است به شهرداری بدهی ندارد، عنوان کرد:‌ این بحث بدهی نیست بلکه موضوع فروش اوراق مشارکت است و شش ماه است که پول اوراق به فروش رفته مترو تهران در بانک آینده مانده و شما حساب کنید که سود این ۹۱۰ میلیارد تومان در این شش ماه چقدر می‌شود و بانک آینده باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه توسعه مترو یک بحث حاکمیتی و ملی است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مجری در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی‌شان به توسعه کمک کنند، در خصوص متفاوت بودن سبک ضدعفونی شهر تهران با سایر شهرهای دنیا گفت:‌ دقت داشته باشید در فیلم‌های منتشر شده شیوه‌های متفاوتی را می‌بینیم اما معمولا در هنگام فیلمبرداری حداکثر مانور در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که کارگران شهرداری تهران هر روز فعال هستند و حتی اقدام به ساخت دستگاه‌های مه پاش کردند و روزانه ۱۸۰ نقطه عمومی را ضدعفونی می‌کنند و دقت داشته باشید که ما در شرایط حاد تحریمی قرار داریم و شیوه فعالیت‌مان با کشورهایی که این شرایط تحریم را ندارند، متفاوت است.

کد خبر 492913
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha