رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دراجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، ۴ تیم فعال در استان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

تب سنجی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید راشد جزایری اظهارکرد: این تیم‌ها شامل تیم مراقبت، تیم مداخلات سالم‌سازی در محیط، تیم بسیج ادارات، نهادها و واحدهای تولیدی و تیم کنترل ورودی شهرها و روستاهای استان است.

وی افزود: در این تیم‌ها علاوه بر نهادها و ادارات اجرایی استان، گروه‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و سمن‌ها نیز مشارکت دارند و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای درشهرستان‌های استان در این رابطه انجام شده است.

جزایری با اشاره به افزایش کنترل ورودی شهرها و روستاهای استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در استان‌های همجوار شیوع بیشتری نسبت به استان ما دارد، تلاش می‌شود تا از ترددهای غیرضروری به استان جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر مشارکت مردم استان در طرح پایش الکترونیکی افراد مشکوک به ویروس کرونا، اظهارکرد: توصیه می‌شود تا مردم استان روزانه یک مرتبه به درگاه الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه  و با پاسخ به سوالات مربوطه نسبت به سلامتی خود اطمینان حاصل کنند و یا چنانچه علائم بالینی مشکوکی داشته باشند در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

جزایری بیان کرد: با گذشت ۲ روز از اجرای طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در استان، ۲۱ درصد مردم در این طرح و پایش الکترونیکی مشارکت کرده‌اند که در این خصوص از استان‌های پیشرو به شمار می‌رویم.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر 492818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهارمحال و بختیاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha