مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت که به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا برگزاری آیین تحویل سال نو و هرگونه مراسم در بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امام‌زادگان کشور ممنوع شد.

بقعه متبرکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (شنبه ۲۴ اسفند) گفت: از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت برگزاری آیین تحویل سال نو و هرگونه مراسم تجمعی به دفاتر بقاع متبرکه و امام‌زادگان سراسر کشور صادر و اعلام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری آیین تحویل سال نو که همه ساله با حضور پرشور مردم در اینگونه اماکن برگزار می شد، امسال از طریق شبکه های استانی و شبکه های فضای مجازی و کانال های این سازمان انجام می شود، بر این اساس هرگونه آیین تجمعی تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این ایام مردم می توانند برنامه های ویژه تحویل سال نو و سخنرانی را از طریق سازمان اوقاف و سایت های امام زادگان مشاهده کنند.

نوروزپور درمورد برگزاری برخی آیین ها در استان‌های ایمن از لحاظ مسائل بهداشتی گفت: در اینگونه مسائل، شبکه بهداشت استانی و شورای تامین استان تصمیم گیرنده هستند، با وجود شرایط موجود اختیار برگزاری یا لغو هرگونه مراسم نیز به عهده آنها است.  

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون طی چندین نوبت فضای بقاع متبرکه و حرم مطهرامام زادگان ضدعفونی و استریل شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در این میان اجرای طرح ارائه خدمات اجتماعی با نام طرح افق با قدرت و قوت به انجام خواهد رسید.  

  • بسته های حمایتی ارزاق عمومی به سرپرستان بی بضاعت بیمار (ویروس کرونا) اهدا می شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان به منظور کمک به اقشار بی بضاعت و کم برخوردار، این افراد را شناسایی، غربالگری و با ارائه بسته های حمایتی به خصوص در ایام نوروز از آنها حمایت می کند.

نوروزپور درباره حمایت از برخی سرپرستان خانواده های بی بضاعت که به ویروس کرونا مبتلا و بیمار شده اند، گفت: به منظور حمایت هرچه بیشتر از اینگونه خانواده ها با توجه به هماهنگی به انجام رسیده از طریق هیات امنای مساجد شاخص کشور و از سوی بقاع متبرکه بسته‌های حمایتی از جمله مایحتاج عمومی ر اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 492670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha