شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همزمان با فرا رسیدن سال ۹۹، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش برنامه‌ها و نمایش‌های رادیویی را برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته‌اند.

رادیو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجموعا ۱۲۱ قسمت نمایش جدید به سفارش شبکه‌های رادیویی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و سریال‌های ویژه نوروز متناسب با موضوع و رویکرد شبکه‌های رادیویی نمایش، معارف، قرآن، اقتصاد، جوان، ایران، صبا، فرهنگ، تهران، ورزش برای نوروز ۹۹ تولید شده‌اند.

مجموعه‌های نمایشی «تا عید» به نویسندگی روح‌الله نوری و کارگردانی مهدی طهماسبی در ۶ قسمت تولید شده و قصه زندگی زنی به نام شوکت خانم است که قرار است با کمک خانواده برای عید آماده شوند. این مجموعه از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه ساعت ۸:۴۵ پخش می‌شود. 

مجموعه «ساده خط خطی» نیز نمایش شش قسمتی به نویسندگی معصومه سلیمی نسب، أنوش معظمی، مجید حیدری و کارگردانی میرطاهر مظلومی درباره سفر و کلاهبرداری‌های آن در نوروز است که از دوم تا پانزدهم فروردین ماه، ساعت ۲۰:۱۵ و مجموعه «خانواده آقای نیلی» به نویسندگی داریوش روحی  و کارگردانی مهدی نمینی مقدم داستان خانواده‌ای چهار نفره از قشر متوسط  با قصه‌های طنز درباره موضوعات مختلف نوروزاست که در شش قسمت از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱:۳۰ در رادیو نمایش به روی آنتن می‌روند.

نمایش ۱۴ قسمتی «مرد نخستین» به نویسندگی داریوش روحی  و کارگردانی رضا عمرانی درباره سرگذشت پرفسور حسابی است که از ۱۶ تا ۲۹ اسفند ماه ، ساعت ۸:۴۵ به روی آنتن  رادیو معارف می‌رود.

نمایش‌های «ایام خوش نبات» در ۸ قسمت به نویسندگی یاسمن شکر گزار، کارگردانی مهدی طهماسبی  درباره گذران زندگی زوج کهنسالی در ایام نوروز است که از دوم تا هشتم فروردین، ساعت ۱:۳۰ از رادیو. تهران پخش می‌شود.

همچنین «نوروز با فیروز» به نویسندگی هانیه نجفی و کارگردانی نورالدین جوادیان داستانی طنز درباره زن و شوهر میانسالی است که برای حل مشکلات مالی خود یک ون خریداری کرده و در ایام نوروز به جابه‌جایی مسافران تهران و تهران گردی می‌پردازند. این مجموعه در هفت قسمت از ۹ تا ۱۵ فروردین‌ماه ساعت ۱:۳۰ به روی آنتن رادیوتهران می‌رود.

نمایش «کافه سیار» به نویسندگی بهرام اکبری و کارگردانی مهرداد عشقیان داستان زوج جوانی است که چند روز مانده به نوروز با هم ازدواج می‌کنند و در ایام نوروز برای ماه عسل به بندر عباس می‌روند و اتفاقاتی در این بین برایشان رخ می‌دهد. این نمایش در ۱۰ قسمت از دوم تا یازدهم فروردین ماه ساعت ۱:۳۰ از رادیو جوان پخش می‌شود.

نمایش چهارده قسمتی «کوله گرد» به نویسندگی هاجر کوشکی و کارگردانی ایوب آقاخانی درباره کتاب‌فروشی است که به دلیل کتاب نخریدن مردم شغلش را از دست می‌دهد و در ایام نوروز با خانواده‌اش به سفرهای ارزان قیمت می‌رود. این نمایش از دوم تا پانزدهم فروردین ماه به روی آنتن رادیو صبا می‌رود.

نمایش «آه به خاطر بلقیس» به نویسندگی سمیرا شکوهی و کارگردانی بهرام ابراهیمی داستان سه دوست قدیمی را روایت می‌کند که در ۱۰ قسمت از دوم تا دوازدهم فروردین ماه ساعت ۳ صبح از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نمایش ۱۴ قسمتی «همواره بهار» به نویسندگی  بابک صفی‌خانی و کارگردانی رامین پورایمان به آیات و روایات اشاره شده به بهار و نوروز اشاره دارد که از دوم تا پانزدهم فروردین ماه به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

نمایش «خانواده آقای بایرامی» در ۱۴ قسمت  به نویسندگی روح‌الله نوری، کارگردانی مهدی طهماسبی درباره اتفاق‌هایی در یک خانواده ایرانی با نگاهی طنز است. این نمایش از دوم تا سیزدهم فروردین‌ماه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

نمایش «ستاره قطبی» به نویسندگی مریم تاجیک و کارگردانی مهرداد مهماندوست، داستان زندگی یک مربی ورزش پاراالمپیک است. این نمایش در ۱۴ قسمت از اول تا سیزدهم فروردین‌ماه به روی آنتن رادیو ورزش می‌رود.

نمایش «پنج مضحکه در پایتخت» به نویسندگی پوریا موسوی و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد درباره آشنایی با میر نوروزی و کاربردهای آن در بستر فرهنگ فارسی است. این نمایش در ۱۰ قسمت از دوم تا دوازدهم فروردین ماه ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

کد خبر 492647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha