مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

مدیرکل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: برای دریافت کارت المثنی باید به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کرد.

کارت هوشمند ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعلی شفیعی با بیان اینکه اگر کارت هوشمند ملی و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهد، اظهار کرد: فرد بایستی برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه کند، زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت هوشمند ملی المثنی صادر نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می‌بایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده که پس از درخواست، برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وی افزود: در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور مجدد کارت ثبت‌نام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیش‌ثبت‌نام نمی‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه کارت‌های ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوءاستفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت، زیرا در حین ثبت‌نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت‌ شده که این امر از سوءاستفاده کارت هوشمند ملی جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان یادآور شد: گاهی یابنده کارت هوشمند ملی و یا شناسنامه آن را به صندوق پست انداخته و در نهایت اداره پست این موارد را به اداره ثبت‌احوال ارسال می‌کنند. افرادی که مدارک شناسایی خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پرتال ثبت‌احوال و در بخش مدارک پیدا شده با ثبت کارت ملی خود، از پیدا شدن مدرک شناسایی و واصل شدن آن به اداره ثبت‌احوال، اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 492617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha