مدیر کل تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی، گفت: مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری انجام می‌گیرد.  

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، این سازمان یکی از نهادهایی است که مستقیما با زندگی روزمره بسیاری از افراد در ارتباط است؛ پرداخت حق بیمه، غرامت دستمزد ایام بیکاری، مستمری بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان، بازرسی از واحدها و صنف‌های مختلف تنها بخشی از رابطه تنگاتنگ تامین‌اجتماعی با شهروندان به شمار می‌رود. اما باتوجه به شرایط موجود در جامعه این سوال پیش می‌آید که این سازمان چه تمهیداتی در رابطه با کاهش بار مراجعات در این روزها و ماه‌های کرونایی در نظر گرفته است.  

مدیرکل تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی، در خصوص اقدامات این سازمان در این پیک زمانی، در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با تأکید بر استفاده از خدمات غیرحضوری، بدون نیاز به مراجعه به شعب تامین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر فرایند اخذ اثر انگشت در تمامی قرادادها و فرم‌ها حذف شده است.  

جعفر سمساری بیان کرد: دفترچه تمامی بیمه‌شدگانی که دفترچه درمانی‌شان تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ دارای اعتبار بوده و استحقاق دریافت درمان داشته اند، تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است و این افراد بدون نیاز به مراجعه برای تمدید دفترچه تا زمان اعلام شده می‌توانند از خدمات درمانی سازمان استفاده کنند.  

سمساری در رابطه با خدمات مستمری‌بگیران گفت: مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری‌بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری انجام می‌گیرد.  

وی، از انجام هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی و کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده فرایند کنترل کفالت بازماندگان و مستمری‌بگیران که هر شش ماه یکبار انجام می‌شد، فعلا اجرا نمی‌شود و نیازی به حضور در شعب تامین‌اجتماعی نیست.  

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان آذربایجان شرقی در خصوص بازرسی‌های این مجموعه بیان کرد: انجام بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان و بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان فروردین ماه سال۹۹ جز در موارد خاص نظیر درخواست صدور مفاصا حساب ماده ۳۷ قانون تامین‌اجتماعی در خصوص کارگاه‌های بدون سابقه، متوقف شده است.  

وی ادامه داد: برای تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه‌پردازی تا پایان فروردین سال ۹۹ نیازی به استعلام از سازمان تامین‌اجتماعی نبوده و ادارات کل استانها باید مراتب را مستقیما به سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان مربوطه منعکس کنند.  

سمساری در خاتمه از کاهش مراجعات حضوری به این مجموعه طی ماه جاری خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای مراقبت از همکاران بیمه و مراجعان در رابطه با مسائل بهداشتی در نظر گرفته شده است.  

کد خبر 492530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha