رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در استان خراسان‌جنوبی گفت: تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار نیست مگر این‌که دستور و مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باشد.

بازار بیرجند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا علیزاده اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت اصناف و بازاریان استان را به‌ شدت تحت تأثیر قرار داده و روزانه با مراجعه و گلایه تعدادی از اصناف مواجه‌ایم.

وی با بیان این‌که بازاریان نمی‌توانند هم‌اکنون هزینه‌های جزئی خود را تأمین کنند، بیان کرد : صنوفی که مستأجر هستند یا توان مالی پایین دارند در وضعیت کنونی متضرر شده‌اند و در تأمین جزئی‌ترین هزینه‌ها مانده‌اند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اعلام این‌که در بحث مالیات و بیمه تأمین اجتماعی، هزینه آب و برق پیگیری‌هایی کردیم که بتوانیم این چند ماه را یا معافیت بگیریم یا حداقل هزینه‌ها اعمال شود، اضافه کرد: از مسئولان تقاضا داریم نسبت به مطالبات دستگاه‌های خدمت‌رسان آب، برق، گاز و سازمان‌های بیمه‌گر و مالیات آنها را یاری کنند.

علیزاده با بیان این‌که ۷۰ تا ۸۰ درصد اصناف استان از درون آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا، اصناف و بازاریان استان خواستار تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری هستند.

وی اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا، شهرداری بیرجند هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه بازار و اماکن عمومی را ضدعفونی می‌کند اما بازاریان و ارباب رجوع نیز باید مسائل بهداشتی را تا جایی که امکان دارد، رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی همچنین در خصوص شایعات مطرح‌شده در خصوص تعطیلی بازار بیرجند، اعلام کرد: تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار قرار ندارد مگر این‌که دستور و مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باشد.

علیزاده با اشاره به یک شیفته شدن فعالیت بازار بیرجند و آخرین تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص، بیان کرد: بنا به درخواست برخی اصناف استان، پیشنهاد شد ساعت کار بازار با ساعات اداری تنظیم شود و فعالیت بازار از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر باشد.

وی با تأکید بر این‌که این مصوبه کلی نیست و هر عضوی که تمایل داشته باشد از نظر اتاق اصناف بلامانع است، مطرح کرد: آن‌ دسته از کسبه که تمایل به تعطیلی واحد خود دارند براساس قانون نظام صنفی یک تا شش ماه می‌توانند مرخصی بگیرند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و در راستای کاهش تردد شهروندان، قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع مردم در مراکز خرید و پاساژهای شهر که اغلب باعث شیوع بیشتر بیماری خواهد شد همه واحدهای صنفی استان زنجان، بازار تبریز، بازار مراغه، اردبیل، شوش، فیروزآباد، گچساران و غیره به‌جز واحدهای عرضه‌کننده مایحتاج عمومی مردم تعطیل شدند.

کد خبر 492523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha