مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت شیوع کرونا در کرمان را تشریح کرد و گفت: براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب قطعی ۱۲ مورد در کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان به ۷۷ نفر رسید.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر "مهدی شفیعی" گفت: اگر اپیدمی بیماری کوید ۱۹ را به لحاظ علمی رصد کنیم، مسیر درستی که وزارت بهداشت حدس زده بود، نمایان شده است که نشان می‌دهد از این پس مردم باید توصیه‌های بهداشتی و اجتماعی را جدی تر بگیرند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: ۲ مورد در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک مورد در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم و بقیه موارد در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک مورد مربوط به شهرستان زرند، یک مورد مربوطه به شهربابک و بقیه موارد مربوط به بیمارستان‌های شهر کرمان بود.

شفیعی ادامه داد: از این ۱۲ نفر، ۶ مورد خانم و ۶ مورد آقا (با میانگین سنی بالای ۶۵ سال) بوده‌اند.

او گفت: یکی از بیماران مبتلا به کرونا، فرزند یکی دیگر از بیماران قبلی ما بوده است که در بیمارستان‌ها بستری شده بودند ضمن آن‌که از یک خانواده ۴ نفری جواب آزمایش ۳ نفر مثبت اعلام شده است که منشا شیوع این بیماری در این خانواده از شخصی بوده که در گذشته به شهر قم سفر کرده بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: یک مورد دیگر بیماری بوده که نسبت فامیلی با یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا داشته و در رفت و آمد و دید و بازدید با این خانواده بوده است.

او افزود: بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری کردن از برگزاری مهمانی‌ها و حضور در تجمعات و رعایت آداب عطسه و سرفه کاملا در کیس‌های جدید مشهود است و باید از این پس حتی در خانه نیز به نکات ریز بهداشتی توجه داشت.

شفیعی اظهار کرد: گردش ویروس در جامعه راه افتاده و شاید محیط خانه نیز دیگر امن نباشد،  اگر ترددها افزایش پیدا کند. رد پای سفر همچنان در بین بیماران کرمانی وجود دارد.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: آنچه که به نظر می‌رسد، رویکرد کشورها بسته به ظرفیت بهداشت و درمانی و قوانین آن کشور متفاوت خواهد بود و سازمان جهانی بهداشت، پاندمی کرونا را در دنیا اعلام کرده و بیماری کرونا جهانی شده است.

شفیعی ادامه داد: در استان وضعیت عادی نداریم و وضعیت بحرانی و اضطراری را اعلام کرده‌ایم. شاید اقدامات ما در سطح جامعه نمود ندارد اما در سطح دستگاه‌ها بسیار مشهود است و حتی اکنون از طریق خودروها در سطح شهر هشدارها را اعلام می‌کنیم.

مدیرگروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: از ابتدای اپیدمی ویروس کووید ۱۹ تا جمعه، ۲۳ اسفندماه،  ۸۵۹ نفر بیمار تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰۷ نفر مشکوک ابتلا به ویروس کرونا بودند. در این مدت حجم نمونه‌های گرفته شده از افراد ۴۶۶ مورد بوده که جواب آزمایش قطعی ۷۷ مورد مثبت و ۳۸۹ مورد منفی بوده است. همچنین در این مدت نیز ۱۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده اند.

کد خبر 492452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha