رئیس جمعیت هلال‌احمر کرج گفت: ۱۰ هزار مسافر در جاده‌های این شهرستان مورد تست غربالگری کرونا قرار گرفتند.

هلال احمد مسافر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید فتح‌الله هاشمی نژاد اظهار کرد: این مسافران در روزهای اخیر با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا غربالگری شدند.

به همین منظور گروه‌های پلیس‌راه، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و هلال‌احمر در میدان امیرکبیر جاده کرج - چالوس، پلیس‌ راه اتوبان کرج - قزوین و پلیس‌ راه ماهدشت استقرار یافته‌اند.

هاشمی نژاد ادامه داد: هدف از این کار جلوگیری از ورود افراد مبتلابه ویروس کرونا به شهر کرج است و سرنشینان خودروهای با پلاک غیر از پلاک استان البرز با تب‌سنج غربالگری می‌شوند.

افراد دارای تب بالا یا مشکوک به بیماری کرونا در چادر هلال‌احمر تا رسیدن نیروهای اورژانس قرنطینه می‌شوند و سپس به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.
هاشمی نژاد افزود: همچنین به‌منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در ۱۴ نقطه شهر کرج با ایجاد ایستگاه‌های سیار اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی شده است.

طبق آخرین آمار تاکنون ۹۵ بیمار مشکوک و کرونایی در استان البرز جان‌باخته و یک هزار بیمار مشکوک و مثبت کرونا پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان‌های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به‌طور رسمی کوید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بران داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 مسئولان سلامت استان البرز و کشور از مردم می‌خواهند تا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در خانه بمانند.

کد خبر 492419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha