رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ایجاد و اجرای پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی» در زمینه ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

آموزش مجازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل رنجبر افزود: این پویش برای تامین سلامت دانش‌آموزان و زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در ۳۵ مدرسه مجازی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، ‌افزود: براین اساس در مدارس و مراکز مجازی به حدود ۶۰۰ دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان ها و مناطق تابعه استان آموزش‌های یک دقیقه‌ای سلامت ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: تاکنون حدود ۴۰ ساعت کلیپ، فیلم و برنامه آموزشی برای قویت و افزایش ظرفیت‌های تربیت بدنی و مهارت‌های حرکتی، سلامت جسم و روان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی و کانال‌های ارتباطی با دانش آموزان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش فقط محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، گفت: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رنجبر تاکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

کد خبر 492226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha