کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بعد از ظهر شنبه ۲۴ اسفند سامانه بارشی به تدریج وارد استان می‌شود و سبب ناپایداری‌هایی همچون بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق کوهستانی مرتفع خواهد شد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین، ولی بهره‌مند پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر فعالیت این سامانه بارشی از شنبه شب تا بامداد دوشنبه در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: برای یکشنبه ۲۵ اسفند در کهگیلویه و بویراحمد وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منطقه اثر این سامانه تمامی مناطق استان خواهد بود و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی جاده هاف کاهش دید افقی و آسیب رسانی به تاسیسات به سبب وقوع تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی به همشهریان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند و از صعود به ارتفاعات به سبب برخورد صاعقه بپرهیزند.

بهره‌مند عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۲۵.۴ و یاسوج ۰ درجه سانتی گراد بوده اند.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کد خبر 492056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha