پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: این استان در روزهای آتی میزبان مسابقه نقاشی با موضوع کرونا را شکست می‌دهیم، ویژه کودکان است.

نقاشی کودکان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد عبدالملکی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این مسابقه با موضوعات مختلفی شامل کارهایی که در ایام تعطیلات کرونا و حضور در منزل انجام می‌دهیم، کتابخوانی در تعطیلات و مراقبت های بهداشتی در مواجه شدن با ویروس کرونا برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که تنها کودکان چهار تا ۱۲ سال (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴) امکان شرکت در این مسابقات را دارند، افزود: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: کودکان می‌توانند برای خلق آثار خود از تمام ابزار نقاشی از جمله مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش استفاده کنند اما باید توجه داشته باشند که اندازه مشخص آثار باید تنها در اندازه برگ A۴ باشد.

عبدالملکی تاکید کرد: درج مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، سن، استان، شهرستان محل سکونت، شماره تماس، موضوع نقاشی روی برگه و ذیل فایل ارسالی ضمیمه کنند، به تصاویر ارسالی فاقد ضمیمه مشخصات کامل ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی گفت: کیفیت رنگ آمیزی، خلاقیت و کپی نبودن حائز اهمیت است و تصاویر نقاشی باید پس از اسکن به شناسه iranplir در پیام رسان سروش ارسال شود.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۱۰کشور جهان در تمامی قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که شامل ۳۳ نفر در سقز، ۱۷ نفر در بانه، ۱۱ نفر در سنندج، ۹ نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تاکنون ۶ بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

کد خبر 492024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha