رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به نیاز شهروندان به الکل ضدعفونی دست و سطوح، شرکت گیاهان دارویی خرمان یکی از خطوط ساخت کرم خود را متوقف کرده و محلول الکل مورد نیاز را با ظرفیت روزانه ۲۵۰ هزا بطری تولید می کند.

اتانول

محمدرضا صفی‌خانی پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: الکل اتانول ۷۰ درصد به عنوان ماده اولیه این واحد تامین شده و روزانه با ۲ شیفت ۵۰ نفری فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: این واحد روزانه ۲۵۰ هزار بطری ۲۵۰ سی سی محلول الکلی ضدعفونی کننده تولید و به بازار استان عرضه می کند.

صفی‌خانی ادامه داد: در حال حاضر ۲ واحد تولید الکل در استان فعال است که ماده اولیه محلول و ژل‌های ضدعفونی دست را تولید می‌کنند اما هفته گذشته نیز ۱۲۰ هزار لیتر از یک استان دیگر تامین و خریداری کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بدون اشاره به میزان کنونی تولید الکل در استان اضافه کرد: سومین واحد تولید الکل نیز در حال اخذ مجوزهای لازم است که در صورت راه‌اندازی، روزانه سه هزار لیتر الکل به ظرفیت استان افزوده می‌شود.

صفی‌خانی گفت: امروز یازدهمین خط تولید ژل ضدعفونی در کارخانه بایرافلاک ازنا راه‌اندازی شده که به گفته مدیر این مجموعه در صورت تامین ۸۰ هزار لیتر الکل به عنوان ماده اولیه، ظرفیت ۲۰ میلیون عدد ژل را دارند که تاکنون ۳۰ هزار لیتر برای این واحد تامین شده‌است.

بنابر اعلام علوم پزشکی لرستان تاکنون ۱۸۵ نفر به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۱ نفر جان باخته‌اند.

کد خبر 492023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha