مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از بهبود وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی خبر داد.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «سجاد بنابی»، نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتر خود نوشت: جلسه‌ چهار ساعته‌ای با حضور وزیر ارتباطات و مدیران سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت داشتیم. خلاصه وضعیت نشان می‌دهد ‌رشد مصرف کاربران ۲برابر سه هفته پیش است.

او توضیح داد: شرکت آسیاتک در ۱۰ استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود. این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد. شرکت نداگسترصبا (صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود و گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۱۴ هر روز تا ساعت ۱ بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

‌ نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: شرکت داتک هم با پر شدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون‌شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین می‌کند، ارتقای مدارات آغاز شد. مخابرات استان اصفهان با مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت بین لینک‌های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، مشکل برطرف شد.

بنابی افزود: حدود ۲۰ مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰ مرکز که عمدتا کم‌ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود. پر شدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حل شد.

او خاطرنشان کرد: با ارتقاهای انجام‌شده، وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر خواهد بود.  

کد خبر 491980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha