ویروس کرونا که حدود یک ماهی است تمام دغدغه کشور و پایش به تمام رویدادها و اماکن و حوزه‌های مختلف باز شده، بساط صاحبان مافیایی به نام کنکور را در جامعه برچیده است.

از کرونا تا کنکور

به گزارش همشهری‌آنلاین به ایرنا از مازندران، شیوع ویروس کرونا در کشور در ماه پایانی سال و چند ماه مانده به بزرگترین رویداد علمی کشور در ادامه تعطیلی حوزه‌های مختلف کسب و کار عده‌ای کاسب کنکور و مراکزی که این روزها بالاترین زور خود را برای سر کیسه کردن نوجوانان جویای قبولی در کنکور می‌زدند را نیز به تعطیلی کشاند.

موسسات آموزشی که باوعده‌های مختلف هزینه‌های سنگینی بر سبد خانوارهای ایرانی در شرایط اقتصادی ناگوار کنونی تحمیل می‌کنند همه ساله فعالیتشان در ماه‌های نزدیک به این ماراتن علمی پررنگ‌تر می‌شد، اما امسال ویروس ناخوانده و پیش‌بینی نشده‌ای که به‌طور بی‌سابقه تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور را فلج کرده است، ناخودآگاه در عرصه فعالیت این مراکز نیز موثر افتاده و با ممنوعیت برگزاری هرگونه کلاس آموزشی، کرکره این موسسات پایین کشیده شد.

تکیه بر توان خود و تقویت اعتماد به نفس

یک کارشناس آموزشی و دبیر دبیرستان معتقد است: یکی از نکات مثبتی که تعطیلی کلاس‌های کمک آموزشی کنکور به دنبال دارد فروریختن پایه‌های اعتماد به نفس کاذبی است که این موسسات آموزشی سعی در القای آن به محصلان داشتند.

علی پیش‌نماززاده افزود: دانش‌آموزان کنکوری امسال در شرایطی که دستشان از کلاس‌های مدرسه حتی کوتاه است فرصت دارند تا به توان و ذهن خود تکیه کرده و  اعتمادبه‌نفس واقعی خود را بازیابند، ازسویی هم بسیاری از محصلانی که توان اقتصادی حضور در این کلاس‌ها را نداشتند اکنون خود را در یک خط اطلاعاتی برابر و تنها متکی به مطالعه متون درسی یکسان می‌بینند که می‌تواند روحیه‌ای مثبت به آنها ببخشد.

این کارشناس آموزشی افزود: فرصتی که تعطیلی کرونا برای مافیاهای کنکور ایجاد کرد می‌تواند نقطه امیدی برای شکستن دائمی بت تلقینی معجزه کلاس‌های کنکور باشد تا برای همگان این مساله بدیهی شود که این موسسات هیچ نقشی در ورود به دانشگاه‌ها ندارد و تنها عامل پیروزی در این رقابت اعتمادبه‌نفس، مطالعه دقیق و تمرکز و برنامه‌ریزی درسی است.

کرونا اتفاقی مثبت برای نظام آموزشی

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کرونا به فضای فیزیکی آموزش کشور و سلامت جامعه آسیب‌هایی وارد کرد، گفت: اما پیامدهای مثبت فضای کرونایی برای نظام آموزشی متداوم خواهد بود.

اسفندیار نظری افزود: یکی از این نکات مثبت کمک به برچیده شدن کلاس‌های کنکوری و تمرکز دانش‌آموزان بر توانایی‌های خود و ارتباط هرچه بیشتر با آموزش مدارس است.  

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر ویروس کرونا بساط کلاس‌های کنکور را برچیده است، افزود: اما با وجود تعطیلی مدارس شاهد تداوم آموزش به صورت مجازی هستیم.  

معاون آموزش و پرورش از دانش‌آموزان خواست تا به کتب درسی برای حضور قوی در کنکور تکیه کنند و افزود: هیچ سوالی در کنکور خارج از کتب درسی نخواهد بود.  

نظری همراهی با معلم و مراجعه درست و درک متون درسی آموزشی را بهترین روش برای موفقیت در کنکور عنوان کرد و گفت: متاسفانه تصور اشتباهی از سوی مافیای کنکور در میان دانش‌آموزان و والدین رواج یافته که سوالات کنکور خارج از متون درسی تامین می‌شود که هدف از آن کسب سود بیشتر از ناآگاهی دانش‌آموزان است.

کد خبر 491865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha