به سراغ همسر یکی از مدافعان سلامت که همسرش این روزها به عنوان تکنسین اورژانس ۱۱۵ در معرض مواجهه با بیماران گوناگون از جمله مبتلایان احتمالی به ویروس کوید ۱۹ است، رفتیم تا حال و هوای این روزهای او و فرزندانش را جویا شویم.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، این روزها از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌ها به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا یاد می‌شود، افرادی که با وجود شیوع گسترده این ویروس حالا در شرایط سخت و در خطر بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه قرار دارند.

اما در این میان، افراد دیگری نیز هستند که شاید نگرانی آنها در این ایام از بقیه بیشتر باشد، افرادی که عزیزان خود را روانه میدان مقابله با کرونا کرده‌اند.

به سراغ همسر یکی از مدافعان سلامت که همسرش این روزها به عنوان تکنسین اورژانس ۱۱۵ در معرض مواجهه با بیماران گوناگون از جمله مبتلایان احتمالی به ویروس کووید ۱۹ است رفتیم تا حال و هوای این روزهای او و فرزندانش را جویا شویم.

فاطمه رضوی از حال و هوای این روزهای خود و خانواده گفت: این روزها حال و هوا و اخبار همه جا کرونایی شده اما شاید بتوانم بگویم حال و هوا و اطراف ما کرونایی‌تر است.

وی ادامه داد: استفاده از بخاری به عنوان دستگاه اتوکلاو و ضدعفونی کردن همه جای خانه با ورود همسرم کاری است که در این ایام مشغول آن می‌شوم تا مبادا ویروس کرونا مهمان خانه‌ ما شود.

همسر تکنسین اورژانس در خراسان جنوبی از دل‌نگرانی‌های خود در این روزها اینگونه روایت کرد: استرس و نگرانی درونی به هر حال وجود دارد چراکه همسرم در خط مقدم نبرد است و هر لحظه با بیماران مختلف تصادفی، قلبی، مشکوک به کرونا یا احتمالاً دارای کرونا در ارتباط است.

زندگی جریان داشتن اتفاقات خوب و بد در کنار هم است

رضوی با بیان این‌که این روزها گذرا است، اضافه می‌کند: زندگی به معنای جریان داشتن همه اتفاقات خوب و بد در کنار هم است، همان‌طور که برای مثال کسی در اثر حادثه‌ای از دنیا می‌رود، در خانواده‌ای دیگر نوزادی متولد می‌شود و شادی را برای آن خانواده به ارمغان می‌آورد.

«کرونا» به ما تلنگر زد

همسر این مدافع سلامت از ارزش نعمت سلامتی در این روزها اینگونه می‌گوید: حضور یک موجود کوچک که حتی با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، احساس نیاز ما به خدا و اهمیت و قدر دانستن سلامتی را به ما یادآور می‌شود تا کمی در رفتارهایمان تأمل کنیم و ببینیم که در کجای مسیر زندگی هستیم و تاکنون چه کرده‌ایم.

با روحیه دادن یک نیروی پرتوان را راهی میدان نبرد می‌کنم

رضوی از نقش خود در تقویت روحیه و توان همسرش در میدان نبرد می‌گوید و ادامه می‌دهد: خوشحال هستم که در این شرایط خاص که کاری جز دعا برای ملت و مردم دیارم از دستم بر نمی‌آید، با روحیه دادن و همراه بودن با همسرم می‌توانم یک نیروی پرتوان را راهی یک میدان نبرد کنم.

هیچگاه مانع رفتن همسرم به محل کار نشدم

وی با بیان این‌که هیچگاه مانع رفتن همسرم به محل کار نشده و نخواهم شد، اضافه کرد: انسان‌ها در شرایط سخت سنجیده می‌شوند و این ایام نیز یکی از همان شرایط سختی است که در آن محک زده می‌شویم.

همسر این مدافع سلامت می‌گوید: خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشتی امری است که وظیفه همه مردم در این شرایط است چراکه ریشه‌کن شدن این ویروس نیاز به همدلی و همراهی همه مردم دارد.

با سفرهای غیرضرور کار کادر درمانی را سخت‌تر نکنیم

رضوی ادامه داد: نمی‌شود از یک طرف عده‌ای همه سعی خود را در مقابله با این ویروس داشته باشند و از آن طرف عده‌ای با بی‌توجهی به نکات مطرح‌شده بار سفر ببندند و کار کادر درمانی را سخت‌تر کنند.

وی از دعا و توسل خود به اهل بیت(ع) برای گذراندن این روزها اینگونه روایت می‌کند: تأسی از اهل بیت(ع) و توکل بر خدا برای عبور از این شرایط کاری است که این روزها خودم انجام می‌دهم و آن را به همه مردم توصیه می‌کنم.

مسر این مدافع سلامت می‌گوید: تنها ایمان، توکل به خدا و عشق به خدمت این عزیزان را راهی این میدان می‌کند وگرنه هیچ عامل دیگری نمی‌تواند کسی را به میدان خطر بفرستد.

کد خبر 491741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha