چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام یافته در ۱۰ ماه گذشته، استان اردبیـل در کاهش تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.  

تصادف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، علی رحمتی در جریان بازدید از جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: در ۱۰ماه سال گذشته ۱۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که امسال این مهم با کاهش ۲۴ نفری به ۱۲۷ نفر رسید.

وی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌ها افزود: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز در استان اردبیل با کاهش ۵.۴ درصدی در رتبه ۷ کشوری قرار گرفت.  

عضو شورای اداری استان اردبیل، ایمن‌سازی محورها، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۷۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان روکش آسفالت، ۱۶۶ هزار مترمربع لکه گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری نیز توسط راهداران سخت کوش دیار سبلان انجام شده است.  

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل به مجهز بودن ۱۶۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل به سیستم روشنایی اشاره کرد و اذعان داشت: تجدید خط کشی یک هزار و ۳۷۰ کیلومتر از محورهای استان، اجرای ۱۷۱ و ۷۳۶ متر شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب ۳ هزار و ۸۸۵ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای ارتقاء ایمنی محورها است.  

رحمتی از فعالیت ۶۴ سامانه تردد شمار درجاده‌های استان اردبیل خبرداد و گفت: ۴۰دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲سامانه نوین حین حرکت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.  

کد خبر 491650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha