رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از مردم خواست: از برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال با توجه به شیوع ویروس کرونا خودداری کنند.

چهارشنبه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضوان سلماسی چهارشنبه ۲۱ اسفند اظهار داشت: اکنون‌که به پایان سال نزدیک می‌شویم و شیوع ویروس کرونا فراگیرتر شده است، مراسم پنجشنبه آخر سال بر مزار رفتگان و نیز چهارشنبه‌سوری به ۲ دغدغه اساسی تبدیل‌شده است.

وی بیان کرد: هرچند با اعلام قبلی مراسم پنجشنبه آخر سال لغو و مبادی ورودی باغ بهشت همدان مسدود می‌شود اما در برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری نیز باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

سلماسی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با دغدغه مصدوم و مجروح شدن و حتی مرگ‌ومیر ناشی از انفجار مواد محترقه در چهارشنبه پایانی سال مواجه بودیم اما اکنون شیوع ویروس کرونا نیز به این وضعیت نامطلوب دامن زده است.

رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ها در ترویج پیشگیری از ویروس کرونا در بین آحاد مردم گفت: رسانه‌ها بازوان توانمند در این عرصه هستند و انتظار مشارکت همه‌جانبه داریم.

سلماسی از مسئولان اجرایی خواست تا حد امکان از هرگونه تجمع در آیین چهارشنبه‌سوری در سطح شهر جلوگیری کنند.

وی حضور پرشمار مردم در معابر و خیابان‌های شهر همدان را آسیبی جدی در راستای پیشگیری از این ویروس دانست و گفت: این روزها بسیاری از مردم برای خرید وسایل و اقلامی بیرون از منزل می‌روند که آن‌چنان ضرورتی هم ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز سه‌شنبه درباره تازه‌ترین آمار مرتبط با کرونا اعلام کرد: تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبودیافته‌اند.

جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش فراوانی داشته است.

 از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز نتیجه ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در همدان مثبت بوده است.

کد خبر 491647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha