چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: باتوجه به شیوع کرونا و لزوم پرهیز از برگزاری اجتماعات، این نهاد همه همت خود را بکار بسته تا در این ایام از طریق رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در خانه‌های مردم میسر شود.

حرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رضوی‌کیا روز چهارشنبه ۲۱ اسفند افزود: در این راستا از آنجا که برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب در حرم مطهر رضوی لغو شده بود، اعمال مربوط به این ایام از جمله دعای‌ ام داوود سه‌شنبه ۲۰ اسفند از طریق رسانه ملی و درگاه اینترنتی رضوی تی. وی پخش شد.

وی ادامه داد: همه مراسم مذهبی ویژه ایام رجب و سایر مراسم روزانه حرم مطهر رضوی از طریق شبکه‌های اجتماعی و برخی شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود تا زائران و مجاوران کمترین حضور را در حرم مطهر رضوی داشته باشند.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: هرچند زیارت مجازی اثرگذاری زیارت مستقیم را ندارد اما در شرایط کنونی و لزوم رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آستان قدس رضوی تلاش کرده است حس و حال زیارت را به خانه‌های مردم ببرد.

رضوی‌کیا افزود: این نهاد برای تسهیل زیارت از راه دور، سامانه زیارت نیابتی را راه‌اندازی کرده است که افراد با ثبت‌نام در این طرح، به خادمان این بارگاه ملکوتی نیابت می‌دهند تا از جانب خود یا بستگانشان (چه آنان که در قید حیات هستند و چه آنان که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند) به زیارت مضجع شریف رضوی پرداخته و دو رکعت نماز زیارت بجا آورند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنماهای «razavi.ir» یا «tv.razavi.ir» و ثبت‌نام در بخش زیارت نیابتی این درگاه‌ها درخواست زیارت نیابتی خود را ثبت کنند.

رضوی‌کیا گفت: همچنین مشتاقان زیارت بارگاه منور رضوی می‌توانند در هر لحظه و هر زمان با شماره ۰۵۱۴۸۸۸۸ تماس گرفته و به روضه منوره حضرت ثامن الائمه (ع) وصل شوند و از راه دور به زیارت آن حضرت بپردازند.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان، پخش زیارت امین‌الله از ۱۴ اسفند ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه خبرنگاران جوان به آدرس WWW. YJC. IR یا کانال اینستاگرامی این باشگاه به آدرس YJC_NEWS_CHANNEL راس ساعت ۲۰ به صورت مستقیم همراه با تصاویر زنده از بارگاه منور رضوی آغاز شده است که تا پایان سال ادامه دارد.

کد خبر 491558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha