مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

گیلان این‌روزها در تب کرونا می‌سوزد و استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اما به‌نظرمی‌رسد مدیریت بحران پیش آمده در اولویت دستگاه‌های اجرایی گیلان قرار ندارد.

کرونا

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نیاز گیلان این روزها برای اجرای طرح قرنطینه بسیار ضروری است، اما بی‌توجهی به اجرای آن، نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان و ساکنان این استان به‌وجود آورده‌است تا آنجا که برخی مردم به صورت خودجوش در مبادی و ورودی‌های استان مستقر شده‌اند تا به صورت احساسی مانع ورود خودروهای غیربومی به این استان شوند.

شیوع بیماری در گیلان و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان نیز باعث شده‌است تا «منوچهر جمالی»، عضوکمیسیون بهداشت مجلس و نماینده مردم رودبار اعلام کند که اگر در گیلان شاهد اجرای طرح قرنطینه کامل نباشیم بی‌شک باید در انتظار فاجعه‌ای بزرگ بنشینیم.

نکرانی مردم از شیوع کرونا از یک‌سو و کمبود امکانات بهداشتی و ضروری از سوی دیگر باعث شده تا برخی افراد سودجو در بازارهای استان اقدام به احتکار و ایجاد بازار سیاه انواع لوازم بهداشتی کنند که با وجود اعلام نهادهای انتظامی در برخورد با این افراد،  این بازارسیاه‌ها همچنان در استان وجود دارند و اقدام به فروش کالاهای بهداشتی با قیمت بالا می‌کنند. اما نکته جالب توجه در عملکرد نیروی انتظامی استان گیلان انتشار ۲ خبری است که امروز ۲۰ اسفندماه در خبرگزاری ایرنا منتشر شده‌است.

یکی از خبرها با تیتر «توقیف مواد محترقه و دام قاچاق در آستارا» است که درآن اعلام شده: «ماموران هنگ مرزی و نیروی انتظامی آستارا ۵۷ هزار و ۶۰۰ عدد ماده محترقه غیرمجاز و ۳۵ راس دام قاچاق و فاقد مجوز حمل را توقیف و در این رابطه ۲ نفر را دستگیر کردند».

خبر دیگر هم مربوط به لاهیجان به شدت بحران‌زده است. این خبر هم با  تیتر «کشف بیش از ۱۱ هزار عدد مواد محترقه خطرناک در لاهیجان» انتشار یافته و در آن آمده است: «فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف ۱۱ هزار و ۴۰۹ عدد مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک در این شهرستان خبر داد».

قطعا نیروی انتظامی مسئولیت جلوگیری از بروز هرگونه خلاف را دارداما باوجود بحران سلامت در گیلان باید دید که اولویت دستگاه‌های اجرایی استان در این شرایط چیست؟

کد خبر 491289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha